|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har ett minst sagt skumt problem på min 320i 1980. Så här började det. Den började misstända och gick jäkligt dåligt. misstänkte tjuvluft, kollade det, men icke sa nicke... Hittade felet, trodde jag, en MYCKET bränd rotor, gick glad i hågen och köpte en ny + nytt fördelarlock. Satte i grejjerna, men det gick inte alls, bilen ville knappt ens starta... Provade i desperation att sätta tillbaka den gamla rotorn, med det nya locket, och tjena plötsligt gick den nästan bra, ytterst lite misständning... Har provat med rotor från mekonomen, micro + en liten bilverksta, i Eslöv, men utan att få det att funka... har varje gång provat med lock och rotor av samma fabrikat utan framgång, men alla locken funkar med den gamla trasiga rotorn... Nån som har förslag, börjar bli riktigt desperat nu... Alla de nya rotorna som jag provat har haft 1Kohm i motstånd, kanske det inte är rätt, vet inte så mycket om såna här grejjer, men här finns det ju kunskap så jag vänder mig hit. Tror inte att felet är ventiler eller dylikt eftersom bilen går bra (Nästan) med den trasiga rotorn... Bilder på bilen finns här, om ni är intresserade: Länk | |
| Upptäckte precis en sak... Från grejjen som man sätter fördelarlocket på, går lite sladdar, ja jag vet inte vad det heter... de går till något som jag iaf tycker liknar en ventil av nått slag, eller typ som ett litet bränsle filter, jag ska ta foto på det i och lägga ut... Den e inte inkopplad, så ska det nog inte va, men den går ju bra med kass rotor och nytt lock utan den... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.