AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.003

Faan va bra me försäkring

pe
554
perf
320xd e91 -09
Körde in i en snöhög i vintras och kvaddade min m3 front. Hämtade ut bilen igår hos BMW i u-sala. Frägade vad hela kalaset kostade för f.bolaget. 10600:-, själv betalde jag bara 3000:- i självrisk. Säga vad man vill om f.bolag, men dom e bra när man har klantat sig.
Försäkringsbolag är bra när man får den hjälp man förväntar sig av dem, dock så kan ju det skilja från gång till gång.

Har dock aldrig haft problem med att få saker utfärdade på försäkringen, har aldrig försökt att fuska med försäkringar för att få lägre premier heller.

Ärlighet funkar?

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ola,
Oftast men inte alltid....

Länk
Bmw ludde
Klart det är bra med en försäkring, men du betalar en ganska saftig premie...ryker inte en del av bonusen också ?

Bilen: Länk
Har för mig att man inte får bonussänkning om det är en singelolycka man får ersättning för...

/Cronor
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Du mister ingen bonus om bara ditt fordon blir skadat. Fråga inte hur jag vet...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
pe
554
perf
320xd e91 -09
Eftersom försäkringen tecknades 3 veckor innan skadan skedde, så har jag ingen bonus.
när jag tecknade min första försäkring så hade jag bonusnivå 2 ... vet inte om alla börjar där dock...

/Cronor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.