|
|
|
|---|---|
|
Undra om det är någon här som kör me 10x17" bak på e36 utan valsning? Och om, vad fälgarna har för ET, däck osv. =) | |
|
Du vet att du skriver 10" i topic och sedan 17" i inlägget. Vad är det som gäller nu egentligen? ;)... Nej, ärligt. Fattar att du menar 17"... Men 10... Nja... vet jag inte om det går... Inte omöjligt... Jag körde på 8... Räckte fint tyckte jag :) DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
e inte säker, men det borde gå.. beror på däckbredd oxo.. kör du tysk stuk borde det gå.. men då får du kanske göra det lite bondigt och vika upp skärmkanten lite där den går in mot hjulhuset.. syns inte utifrån o du får på fälgarna.. har inte gjort det själv men det borde gå.. ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Ja har mycket svårt att tänka mig att 10" breda fälgar går på e36. De går i princip inte på e46 som har betydligt större hjulhus. Eventuellt om du låter dom gå utanför skärmkanterna modell tyskstuk som nämns ovan så kan de funka. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
ErikNilsson |
Först så får man ju reda ut begreppet "går". Det går inte igenom besiktningen nej, men det går att köra med fälgarna på bilen. En del hänger också på ET-värdet, sätter du dit 5-seriens fälg så sticker den givetvis ut mer än en fälg som har ET-25-30. Kränger du däremot dit 235 eller 245 däck så kan det vara så att du klarar dig genom att bara valsa. Oavsett ET så kommer du aldrig kunna köra med detta på en lite sänkt bil utan att valsa. Vill du inte ha tyskstuk så får de inte plats tyvärr. Det vanligaste i detta sammanhang är en bakfälg på 10" bredd, ET-15 och 245/35-17. /Erik |
|
Hmmm Fälgarna i fråga är 10x17 ET 35 med 235:or alltså tyskstuket räknar ja med =) är ju snyggt ju! I och med att et35 är standard på e36??? det e svårt utan att prova men?? Man vill ju inte inte köpa ett par fälgar för 15 laxar och bara prova med??? |
|
| Ingen som åker på d??? | |
| ja kör på 17" 8,5tum breda bak med et 51. det funkar=) men det är knappt=) | |
|
varför skriver du 10"x17" när det handlar om 17"x10"?? skulle vilja se en fälg som är 10"x17" på en E36a iaf...=) ///Dont Force Me i Can Explode |
|
|
hoho! 17" bred... borde ju kunna få dit ett par 475/10/10 eller nåt... vore fränt... :D // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.