|
|
|
|---|---|
|
Har byt skivor och bromsbelägg på min BMW. Bilen är utrustad med slitagevarnare (visar varning på checkkontrollen). Problemet är att jag köpte fel bromsklossar, fanns ingen kontakt till slitagevarnaren. Dum som jag va så monterade jag dom ändå. Så varje gång jag startar bilen så sägar checkontrollen att beläggen är slut. Min fråga: går det att koppla förbi detta på något vis? Tack för svar //David | |
| vet ej hur dä ser ut på 525 -93, men på min så sätter ja en kabel emellan stiften i sladden som slitgevarnarsladden ska sitta i. funkar bra för min del. Mvh//Daniel | |
|
jag skulle alltså kunna använda den gamla kontaken och koppla ihop sladdarna som går in i själva belägget? Förstår jag rätt då? //David |
|
| du förstår precis hur ja menar, vet ej om modern elektronic tycker om dä. min ä ju från -87 så ja bryr mej så mycket va som blir mä den. Mvh//Daniel | |
|
Okej tack svaret. Någon som vet vad som kan hända om man kopplar ihop sladdarna? //David |
|
|
Det går utmärkt att bara koppla ihop sladdarna, även på din -93:a. Det enda som händer är att slitagevarnaren är satt ur funktion. |
|
|
Okej då ska jag göra det. Tack för svaret MVH/David |
|
| Slitagevarnaren sitter ej ihop med bromsklossen. Det är en separat detalj. Om den gamla ej nötts ned så går det att flytta över (iofs rätt lätt att sabba den). Nya finns att köpa för några tior...... | |
|
Jaha det visste inte jag! tack för tipset. //David |
|
| Ja den kostar runt 20-30 spänn har jag för mig | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.