|
|
|
|---|---|
|
Bilen det gäller är en 320i touring-89 Börja bli trött på detta fel nu...Under körning oftast på jämn gas så dör motorn för någon sekund..Varvräknaren slår nästan i botten å ekonomimätaren reargerar också.! Detta kan hända när som helst..oftast när jag kör längre sträcker..Kan gå felfritt i flera veckor..sen uppkommer felet. Dör någon sekund å sen rycker det til å den går sen någon sekund till för att sedan rycka dö igen någon sekund..Brukar blir ca 2-3 gånger efter rad. En gång så började den att hålla på så här flera gånger under en lång sträcka..när jag sedan kom fram till stopp så pendlade tomgången från 500-2000v/m Efter att bilen vart avstängd några timmar..så gick den riktigt igen. Har nu bytt tändspole,stift,rotor,fördelare,bränslerelä,huvudrelä,insprutningsrelä,stift..Går nu å fundera på att byta bränslepumpen..Men tycker ändå att det inte borde vara den..för det är precis som om elen till motorn lägger av då varvräknaren slår nästan i botten..Har sett över alla givare jag kan å de ser bra ut utan oxidering mm. Kan det vara styrboxen som krånglar..Har läst att det är många som har haft eller har samma problem..någon som har löst det..Bilen är nybes. med mycket bra CO mm. Bilen har gått 24500mil (O=00=O) **Allt går om man bara vill** | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.