AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
742

Sommardäck ej stötiga, finns det?

vi
18
vinteg
740iA -99
Fan, nu ska man av med de tysta mjukrullande vinterhjulen.
Hade tidigare Bridgestone Potenza SO3 235/50-18 och 255/45-18 på min 740 (99) har ledsnat på att de går hårt och bullrar massor.
ÄR DET NÅGON SOM VET ETT BRA DÄCK SOM GÅR HYGGLIGT MJUKT OCH INTE BULLRAR SÅ MYCKET I DESSA DIMENTIONER?

Blivand BMW-gubbe
El
338
ElNiko
325iT-92
Tysta 18" som går mjukt är nog svårt att hitta, men hör med din däckverkstad, de borde ju veta vad som funkar bäst. Annars skulle jag rekomendera dig att gå ner till 17" eller 16", går betydligt tystare och mjukare, även ett smalare däck gör sitt till...

/Niklas
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Jag tror jag förstår vad du menar. S03 är inget komfort däck och borde inte monteras på en 7:a. Har kört mycket med Continetal Sport Contact på en 740-98 satt för övrigt orginal på bilen och dom fungerar över förväntan, så bra det nu kan bli med 18".
Provar nu Dunlop SP 2000 med samma goda resultat.
Dragan525
vinteg: Det bästa däcket du kan ha idag om du vill att det ska vara tyst o inte bullrigt e continental sport contact!..Jag har dem på min Bmw!..helt suveräna att även min pappa köpte samma däck!

MVH Dragan

BMW 4 LIFE
Vill ha en sån där emmfämma!
Sv
40
Sven-Göran
530iA T -03
vinteg
Prova Good Year Eagle F1 GS-D3. Jag har dessa i 18". Mycket sköna däck! Hade Michelin PS 19" innan och höll på bli tokig (nåja)...

Kolla även tirerack.com mycket intressant sida, lättlästa tabeller med massor av betyg på de främsta högprestandadäcken. Det avgjorde mitt val.

mvh

She drives me crazy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.