|
|
|
|---|---|
|
Vet inte om det kanske ska ligga här? annars får väll någon ta bort eller flytta på det. Är ute efter en M3 e30 styrväxel för jag vill ha rappare svägning. Har kanske hittat en M3 styrväxel nu. Har testat att vrida på axeln och den går 3.80 varv från full vänster till full höger, skulle inte M3ans styrväxel ha 3.25??? Men å andra sidan har jag en 323 som styrväxeln ska vara 4.25 tror jag som är 4.50 i verkligheten Skulle vara väldigt tacksam om de som har en M3 styrväxel liggandes vad den har för nummer på sig. På den som jag hittat står det 32 136 där rattaxeln går ner i kuggstången och på andra sidan är det en aluminiumbricka där står det 7832 955 109 och nästa rad står det 276708 0384 växeln verkar vara av märket ZE Skulle vara väldigt tacksam om dem som har en M3 E30 kan testa och ratta hur många varv det är från fullt vänster till fullt höger på sin M3 i verkligheten då det igentligen ska vara 3.25. Tack på förhad till dem som är villiga att hjälpa! | |
| Kom igen nu BMW-gurus! Visa Eran skill och hjälpsamhet ....... =D | |
|
Jag kollade i etk, och dom nuffrorna säger inget där. Kollade även på ZF sida men där fanns ingen hjälp :-( utv i e30 m3 styrväxel är: 19,6:1 Den enda igentliga infon som jag hittade på nätet var detta Länk Tyvärr har jag lite dålig koll på e30, men visst borde här finnas folk som kan sådant här. Alla kan väl inte bara skriva om turbo bilar dom hittar på nätet...någon måste väl skruva seriöst oxå? ;-) /Pelle |
|
|
kolla pelles länk... den styrväxeln ser ut som E30 M3 styrväxeln men har Bmw hjort flera till E30 som ser ut som den? för min som är orginal E30 ser anolunda ut (jag snackar om den mässingsfärgade överst på bild 2) Adress: Länk |
|
|
Bmw har 2 versioner på den styrväxlen. Stål och i aluminium. Tror att den tidiga bilar har i stål. Iaf har jag endast sett aluminium styrväxlar på m3. /Pelle |
|
Esa |
På min svensksålda -89 satt det en i stål. Det var inte tvärtom? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.