|
|
|
|---|---|
|
Jag har kört en diagnos hos BMW vilket som gissat var vevaxelgivaren som resulterade i att min 528i var orkeslös och lite ryckig på lägre varvtal. Fick en tid hos BMW om 2 veckor men så länge orkar jag inte vänta här i Stockholm. Det är ju vår! Jag har sökt på forumet men bara fått fram att den sitter i framkant på motorn. Har någon en utförlig beskrivning på HUR jag byter den? Jag har beställt en ny vevaxelgivare hos BMW Solna och får den imorgon. Måste jag nollställa datorn på en gång efteråt eller kan det vänta tills nästa service? //MikEe | |
|
Givaren sitter i framkant på motorn ovanför nedre remskivan. Sitter med en M6 skruv och är lätt att lossa. Sedan är det bara att följa sladden tills du hittar kontakten, tror att det räcker med att du lossar minuskabeln på batteriet en stund för att nolla styrboxen. _______ //Niklas |
|
|
Jag har hittat givaren och lokaliserat både var den och kontakten sitter samt köpt en ny hos BMW. Det är dock bökigt att komma åt. Finns det någon som har några tips på hur man byter den? Kanske någon länk med bilder? //MikEe |
|
|
Jag har hittat givaren och lokaliserat både var den och kontakten sitter samt köpt en ny hos BMW. Det är dock bökigt att komma åt. Finns det någon som har några tips på hur man byter den? Kanske någon länk med bilder? //MikEe |
|
|
Tar du bort viskokopplingen med kylfläkt så är det nog lätt att komma åt. _______ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.