|
|
|
|---|---|
|
Däcktest/Auto Motor & Sport: Continental PremiumContact får toppbetyg (delad testvinst). Jag bestämde mig för köp av dessa däck efter att ha läst tidningen. Sedan kom kallduschen. Däcktest/Teknikens Värld: Continental PremiumContact får överlag dåliga betyg. Jag köpte Bridgestone Blizzak vinterdäck nov 2000 efter koll av test i Teknikens Värld, som varmt rekommenderade däcken. Veckan efter sågade Robert Collin totalt Bridgestone Blizzak i Auto Motor & Sport. Kontentan blir: Man måste ta däcktest med en nypa salt. Motortidningarnas olika åsikter om Continental PremiumContact har likväl givit mig huvudbry. Nu har jag bestämt mig för att satsa på ett säkert kort: Michelin Pilot Primacy! Det kan aldrig vara fel. P.S. Pirelli P6/P7 får högsta betyg av båda tidningarna. | |
|
Nokian,kolla bara reklamen . Har själv Hakka4 vinter samt NRZi 225/45/17 på sommarfälg typ 35 bmw original på z8. Har fått söka spänning hela vintern, tråkigt. |
|
|
Så länge testerna görs med däck som kommer direkt från tillverkaren, finns tyvärr risk för att testpatrullen förses med däck som är lite bättre än de däck som skeppas till detaljisterna. Jag lyssnar hellre på riktiga omdömen från riktiga användare, som finns på t ex ///Autopower.se :) |
|
|
jag har nokia nrvi sommarsulor och är helnöjd. /Stefan K |
|
| Köpte nya Hakka 4 till denna vinter. Fungerade perfekt. Till min stora förvåning att alla dubbarna kvar då jag bytte till sommarhjulen. SportContact2. | |
|
hur pass bra klarar sig hankook i testerna då? MvH Bmw 4-ever |
|
| på tirerack är det omdömen från riktiga användare Länk | |
|
Kolla däck forumet på www.rejsa.nu Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Kolla in hur Teknikens Värld gör sina tester! Dom lägger ner oerhört mycket jobb för att få fram så opartiska testresultat som möjligt! Jag tycker att det känns mycket förtroendeingivande! Ett annat exempel på TV:s ambition att efterlikna verkligheten är att dom upptäckte ett år att dubbdäckstillverkarna lämnade tidningen testdäck med mer dubbutstick "än normalt" som ju förstås ger bättre isgrepp. Vad gjorde TV då? Jo ställde in hela artikeln eftersom dom inte kunde garantera så opartiska testresultat som möjligt! Seriöst tycker jag! Per L |
|
| Nya numret av tyska Sport Auto testar 18" sommardäck. Vinnare Conti SportContact 2 och Pirelli P Nero. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.