|
|
|
|---|---|
|
Sådär, ni kan säkert av rubriken utläsa vad som nu kommit fram ur det mörka (men denna vintern varma) garaget. Just så, M-Coupén har äntligen fått sträcka på sig efter 5 månaders vinterdvala. Dock var det lite pyssel innan härligheten kunde se soljuset. Först skulle det anordnas träff med en besiktningsman från Trygg-Hansa - å innan det blev av tog det en vecka!! Jag ville juh ha ut den direkt! NÄr sedan dagen kom då den äntligen skulle bli helförsäkrad och man skulle ha chans att släppa lös alla 321 utan att riskera personlig konkurs, då kommer jag på att bilen har körförbud - skulle tydligen ha besiktigats senast december. Snabbt på luren å försöka förklara att bilen helst skulle varit besiktigad igår - fick tid redan nästa dag i Landskrona. Okej - nu är goda råd dyra - patienter redan inbokade till mottagningen, dessa fick naturligtvis bokas om till en kollega - det gäller att prioritera här i livet!! Men jag ville juh köra bilen direkt!! Okej på luren igen och ringer till Theanders i Lund: "-Hej, skulle ni kunna tänka Er att boka in min bil för ett verkstadsbesök imorgonbitti som jag inte kommer till! ?!, -Ehh, jooo, -Ja du förstår..." Ni vet man får juh köra närmsta vägen till Bilprovning samt VERKSTAD :-) Nästkommande dag besiktigades således härligheten (Tack 328-Johan för lånet av framdäck) och resultatet blev ett blankt papper. För att göra en lång historia kort - livet är UNDERBART.... (bara tvungen att skriva av mig lite) | |
| kom hem efter två veckor i Florida och en Z4 från National bil uthyrning. bilen ska ställas på imorgon nu när har jag fått mersmak av nerkabbat! och mersmak av z4. jag tror jag ska byta upp mig snart :-) | |
| grattissss Johan. jag fick min besiktning först 22 maj...och då ringde jag redan 1 mars...vad är det för fel på SBP i Stockholm? | |
|
Z3c: Rissne (säkert flera andra också) har ju drive-In. Kan iofs bli en timmes väntan, men.... /Caspar |
|
| jo, jag vet. det får nog bli det, jag orkar inte vänta till maj | |
|
oohhh.. jag längtar.. Stod idag utanför huset och hörde 343 hk slåss mot 325 hk längre ner på gatan. De kom flygande förbi efter rödljuset och passerade snabbt vidare. Man blev lite stolt ändå när man såg den lilla coupé´n´flyga förbi ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| Jag ringde å frågade om det fanns någon avbokning någonstans i Skåne den närmsta tiden. Så du får väl fråga om ex ett område till Södertälje/Sollentuna´...typ ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.