|
|
|
|---|---|
|
Helt oregelbundet kommer det ett hårt ljud från motorn, som om man skulle slå metal mot metal.. dvs en kolv slår i en ventil eller cylinder-taket.. motorn går inte på alla burkar på låga varv men över 1500-2000 varv så går den hur fint som helst på alla burkar.. kan de ha nått med ventilerna att göra? och isåfall varför skulle en ventilerna till en/flera cylindrar inte funka på låga varv men hoppa igång på högre varv..? Ska plocka ventilkåpan imorron och se om det är något jag kan göra själv.. aldrig meckat ventiler förut så all hjälp är uppskattad. Tacksam för all hjälp jag kan få! | |
|
Kanske bara behöver justera ventilerna lite, då du har m30 motorn! //Mvh Simon |
|
| Har en 528, dvs 2.8l rak 6a.. vet inte vad det är för motorbeteckning på den.. :/ | |
|
Det är inte tändningen som står fel... Eller en eller flera vipparmar som är av? Lyft ventilkåpan och kolla! --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
tändningen står inte fel.. då skulle den inte gå igång på alla cylindrar när den kommer upp i varv.. eller har jag fel? ska lyfta ventilkåpan idag.. vipparmar, är det lätt att byta ut? // Fredrik |
|
| ja det är lätt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.