AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
478

Snälla nån Instrument panel fråga?

Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Det händer att när jag startar min beemer , låter motor optimalt värmas och kör igång DÅ..... Hastighets mätare fungerar ej!!!
Stanar jag och stänger av bilen.....sätter på den igen går den igång ibland ...och ibalnd ej förens jag har kört en stund typ sakta smygande går han darrigt upp och då fungerar den.
Expertena HJÄLP?
komm med förslag vad kan detta vara? Någon med sama fel eller som har haft detta men återgärdat det! Min bil är ju ej import så ingen har skruvat med instrumentpanelen (hörde att detta kan vara ursak)
Tacksam för eventuella svar

G-Nig
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det är vanligt att givaren på diffen där bak som går till hastighetsmätaren antingen är dålig eller har dålig kontakt till kabeln/kablarna. Kolla upp detta.
Däremot så råkade jag ut för ett annat problem på min 320. På den fungerade inte hastighetsmätaren heller men i detta fall berodde det på någon slags korrosion på det kretskort som sitter på hastighetsmätarens baksida (man får ta ut instrumenthuset och demontera det för att komma åt). När jag putsat bort detta med trasa och T-sprit fungerade mätaren igen.

Lycka till!

/David

------
BMW CS #04839

Min 525i: Länk
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Tänkte putsa skiten med en proffsig kontakt penna (jobbar med kretskort) Grejen är add detta har precis börjat hända faktist och är den död så stänger jag av bilen eller kör en stund så hoppar de igång sedan fungerar den Ska dock kolla hela skiten har fått en 2a för detta idag (min fru var inte klok nog för att köra en stund tills den hoppar igång) D gör inget fick dessutom byta fradäck (båda) Slitna :( Dyrt för 18" Damn it

G-Nig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.