|
|
|
|---|---|
|
Tjenare har en 320 e30 som jag till 90% säkerhet tror kamremen rappat över ett kugg på, vet ju att m20 ska va väldigt känslig på å smälla ventiler å dylikt om detta inträffar, men bilen startar bra, men låter "krig" i motorn... har komptestat dena i dag å kommit underfund med att det är komp i alla kolvarna om man kör på start motorn ca 11kg så det är ju bra! men om man vrider motorn manuellt kommer jag inte upp i mer en 4kg, fast det är ju jämt på alla kolvar! ska man köra på startmotorn när man testar lr ska det va 11-12kg manuellt??? frågan är tror ni jag klarat mig. å bara slänga på en ny rem lr????? förslag å tips, tack på förhand. Matte!!!!! skrik till om du har en m3a e30 :)gärna vit 90a | |
|
Kompen kan kalltestas med hjälp av startmotor och 11-12 låter helt normalt, frågan är dock vart oljudet kommer ifrån. En kugg på remmen ska inte vara någon fara för ventilerna, men lyft ventilkåpan och kolla vippor och så. // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
jo jag vet men oljudet måste ju kuna vara att den miständer å dummar sig.. men ska lyfta på skiten å ta en titt på grejorna.. men vist måste ju det mesta klarat sig verkar det som lr??? Mvh Matte skrik till om du har en m3a e30 :)gärna vit 90a |
|
|
Testa me o sätta remmen RÄTT o starta sen,de konstiga ljuden du har kan ju bero på att remmen sitter ett kugg fel....För övrigt så testade jag med FLIT på min vinterbil när ja bytte rem att sätta den ett "kugg" fel...Starta bilen o den gick som skit,typ ingen kraft alls o usel tomgång...Satte tillbaka remmen som den skulle o sedan gick den precis lika bra som innan!Nu vet jag inte om de blir ventilsallad på den bilen om remmen går av men ja har svårt att tro att ventiler o kolvar skulle krocka om remmen bara sitter ett kugg fel,så tight timing borde det inte vara på standardmotorer... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
tack för tipsen!!! vet att just m20 motorn är extremt känslig för detta, den miständer ju å har sig men tycker mig kunna urskilja något mekaniskt oljud oxå.. =) haha är iof skit samma om den rasat men jobbit!! skulle vilja piska skiten ur den lite till nu när det har blitt tort på våra vägar.. Fattar inte varför bmw körde rem på m20.?! Mvh Matte. skrik till om du har en m3a e30 :)gärna vit 90a |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.