AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.123

Akut problem vid inkoppling av M3-speglar

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Skulle precis löda ihop sladdarna från mina M3 speglar med de befintliga sladdarna från dörren då kontakterna inte passade. Såg då att de inte är samma färg på sladdarna.

Undrar om någon vet vad som ska till vad?

Från speglarna har jag svart, brun, vit och blå.
Från dörrarna har jag brun, blåsvart, blågrön och blåvit.

Hur gör jag?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Någon som vet vilka par som hör ihop iaf?

Jevligt pilligt att hålla på där. Sladdarna é icke långa så jag vill slippa koppla mer än en gång.
Jag VET inte men ja skulle kopplat så här:Brun-Brun,Blåsvart-Blå,Blåvit-vit,Blågrön-blå...Fast inte lött ihop innan ja kontrollerat att speglarna går som tänkt:-).De enda som kan bli fel är att speglarna inte rör sig som tänkt om du kopplar fel...Hade själv stora problem att koppla in vanliga elspeglar i min bil med minnesspeglar,fick gissa mig till hur de skulle kopplas,för min del går det dock ej att koppla att spegelstyrningen funkar hundra i o m att minnesspeglarna har 2 elmotorer medan de vanliga har bara 1 samt nån slags "inverterings-grej"...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ok då é de bara att prova sig fram. Tänkte att de kanske blev kortis eller nåt om man kopplade fel. Tack för tipset!
bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
jag hade exakt samma problem mixade mig fram men det var samma problem hela tiden så jag lät dem ligga så där så nu kör jag manuellt istället. ifall du fixar det ravve så kan du väll vara snäll och berätta vilka kablar du kopplade med varann.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Absolut... blir nog att jag provar koppla dom nu i helgen.

Återkommer... ;-)
bmwdr
om jag hde varit som dig så hade jag mätt var ström samt styrning sitter.. Onödigt om det blir fel.. Kan bli dyrt..

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
Bmwdr: Kommer inte ihåg EXAKT hur det va men ja kolla upp hur styrningen funkar på de vanliga speglarna...OM jag minns rätt så var brun o svart den som styrde speglarna höger-vänster,när man sedan skulle köra speglarna upp-ner så e de kopplat som så att två kablar e jord o två e plus...De va i alla fall så ja fick koppla för att få speglarna att röra sig korrekt med hjälp av en trafo...Chansen att de blir kortis e minimal så länge man inte har fritt hängande avskalade kablar som kan komma i kontakt med chassiedelar...Minnes sepglarna har dock en mer "logisk" funktion av styrningen där du har en plus resp minus till varje spegelmotor.....Fast att koppla in vanliga speglar i en bil minnespeglar grejade jag inte helt iaf....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
bmwdr
Aha oki.. Jag har aldrig koppla in sånna spegla så jag har varit tvungen att skala och ha mig..

men är det så att om amn har m3 elspeglar på nu och köper tex carbon speglar som är manuella, kan man då flytta över styrning och elen till den manuella??

BMW BRÖDER!!!

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Nog enklare att köpa elspeglar från börjar. Kostar väl typ 100:- mer än manuella...?

Jag köpte föresten carbon nyligen. Blev rätt coolt... tröttnar man på de kan man ju alltid lacka över de ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.