AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
543

Fläkt E39???

sebbe_bmw
Hej...
När jag skulle ut och köra en sväng med 528an som hade stått still i 3 veckor startade jag den och lät den gå på tomgång i 4-5 minuter medans jag flyttade bort 540n från garageinfarten..men hur som helst.. jag stängde av motorn efter 4-5 minuter då och fyllde på lite spolarvätska...Då när jag höll på så startade fläkten men inte själva displayen inne i bilen och det blåste inte där inne men det var nån fläkt som gick...lät precis som när man kör för fullt på den... Nyckeln satt ej i...

Nån som har nåt svar vad detta kan vara...nåt fel eller???

Sebbe
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Var det inte fläkten i grillen som gick igång?

Mvh Ingo E39 med 19"
sebbe_bmw
Nä det var ju inte det...det var klimat fläkten som gick i gng och gick i 2 minuter ....
sebbe_bmw
Var ute och körde 528an i dag och märkte att om man har den på 22 grader och i auto läge så hoppar fläk hastigheten upp och ner hela tiden i ca: 2 minuter

Vad är detta som håller på att hända...

Sebbe
sebbe_bmw
Kan ingen snäll person hjälpa mig.. BMW visste in vad det kunde vara!!!!
Kan det vara skadligt att göra med den? vill helst inte köra med 540n när de saltar om det inte är nödvändigt:)

Sebbe
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Jag har liknande erfarenhet av fläkten på E-39:an, den kan ibland upplevas som den rusar upp i varv oförklarligt. Enligt BMW ( Skövde, toppenkillar )har de sagt att problem finns på bl.a 98 orna, inga stora
problem men störningar. Den modul som reglerar automatiken kan pajja, du märker detta genom att köra i
manuella läget, rusar fläkten eller floppar upp och ner
är denna mudul trasig, vill minnas att inte hela julklappskassan ryker :-) om Du lämnar in och lagar.
Min fläkt kan rusa någon gång innan rätt temp nås.
Vilken BMW verkstad kunde inte detta, skamligt det finns i deras dator om detta problem på E-39:an

No Fear
sebbe_bmw
Tack så mkt...
Skall in på en service den 20de...då får dom kolla detta också...

Det är just precis innan den nåt rätt temp... Surt fick byta batteri på den idag också:(

Ha det Sebbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.