|
|
|
|---|---|
|
vilken intercoler har ni satt dit och hur effektiva är dom? vill ha en som pallar med ca 250hkr för nu så stiger värmen för fort i min vid pådrag frustrerande när man ska tävla mot någon och måste hålla igen den ska tåla laddtryck upp till 2.2bar ska tilläggas | |
| dizel power... piska bensinarna nu :) | |
| Lycka till....=)... | |
| har gjort det många gånger | |
| Jag har på min 524td-87 satt på en saab 9000 intercooler. Den passar perfekt. Några modifieringar fick dock göras. Laddar nu 1.5 bar och rejält uppskruvad pump. 3" avagsystem sitter på den. Går mycket bra. Den håller än iallafall. | |
|
problemet är att en 9000intercooler är för stor om man inte vill modifiera i karossen alltså tdpower: den måste ju gå bra som fan då? har du testat 0-100? |
|
|
Den går ganska bra. Jag har tyvärr inte provat hur bra ännu! Karossmässigt så har jag inte ändrat speciellt mycket för att få plats med en 9000 intercooler. |
|
|
vad har du för utväxling i den min varvar 3000 i 120km/h |
|
| min 324D varvar nästan 3000 i 110 eller 120. varför har dom sådan utväxling? borde ju ligga på 2000 tycker jag. onödigt höga varv på en dizel. | |
|
kollade mot en annan 324td och den varvar 2600 varv vid 120km/h eftersom min är en 324d från början så verkar vi ha samma bakaxel vad är det för utväxling på en sån(alltså 3.45 eller?) ska byta bakaxel till en 324td senare |
|
|
hur stor är ic till lotus omegan den är väl vattenkyld också eller? |
|
| Hur kramar man 250hkr ur en stackars 524-motor, egentligen..? =) | |
|
tvångsmatar rejält med över 2bar kolla in dieselmekens gamla 525:a |
|
| Är "dieselmeken" en användare här på forumet, eller? =) | |
|
Japp han finns här på forumet ibland,och han har väl hållt på en hel del med dieslar =). Länk till dieselmekens sida "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
nu har jag fått tag i en som kommer från dalbäcks racing som satt på en s4 med 500hk så nu djävlar blir det att montera och köra strippen om allt håller |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.