AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
740

En köpfråga gällande M3 e46

Ma
28
Mackan84
Bmw M3 e46 phoenixgelb
Hejsan!

jag ska åka och kolla på en M3 imorgon. Och det är en M3 som är inregad i februari 2001, alltså inte en i den så kallade motorras serien mellan oktober 01 till februari 02. Och den har gått 6500mil. Kan detta felet fortfarande inträffa då eller kan man säga att bilen är på den gröna sidan? Även tacksam för andra köp tips och andras erfarenheter?
Mackan84:

De drabbade bör/ska vara åtgårdat, om jag inte mins fel så var åtgården vevstackslagerskålarna den felade länken i kombination med oljepupmen.

Detta gäller bara under den nämnda perioden dvs inte den som du har på g moa den bilen är inte behäftad med ovanståendefel

Detta har disskuterts tidigare om du söker på M3 and E46 bör du ha läsning till nästa vecka:))

Är den Sv-såld?länk?

Tips ja en förbanskad trevlig bil som bör testas på vägarna i Tyskland då den verkligen kommer till sin rätta.
Den är säkert OK men det viktiga är som vanligt att noggrannt kolla upp all historia och skicket på den och att all service är gjord. Importerad?

/RS2
mackan: Är den en Imola röd? Isåfall låter det som min galma. Titta i min profil.

///Egget
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.