|
|
|
|---|---|
|
Har sett att det är en dåre som har kapat av kablarna till stereon. Vill ha den originalkontaktern som man ska trycka på mot stereon där bak. Vart kan jag vänta mig? Jag har hört med BMW och de säljer bara hela kabelhärvan. Tänkte om någon har kapat av sin och inte har någon användning för den eller om någon skrot kan tänkas ha? Har skroten så kanske de inte vill klippa den heller förstås. Jag har ju en -92:a, det kanske är olika för olika årsmodell, men kollade på en -91:a och det var samma på den som på min. Vad kan man vända sig för att få en sån kontakt? Vill inte sätta på en massa småkablar på baksidan på stereon, känns rätt så riskabelt. Vore jättebra om någon kunde hjälpa mig. //Schnitzer | |
|
Hade samma problem förra veckan. BMW gav upp hoppet, för de kunde mer eller mindre inte hitta rätt kontaktstycke. Årsmodell spelar ingen roll, de ser ut på samma sätt. Det enda som kan skilja är antalet "skodda" hål. Jag fick tag på en vänlig kille på en skrot. Han klippte av en ca 20cm på härvan i en gammal bil och skickade GRATIS. Skroten jag ringde till innan var allmänt otrevliga o vägrade klippa...IDIOTER...de sa att de ville ha 3000:- för hela härvan... Sedan var det bara att skarva, inga problem. Så pröva skrotar, orkar du inte det så sök på ebay.de där finns en uppsjö, du får ett stycke + kabel för ca 100:- Lycka till *BAWORAK* |
|
|
SvanteE: Vilken skrot var det som hade den trevliga killen som skickade kabeln? Vore bra om han hade en till. //Schnitzer Min M5: Länk |
|
|
Jag kan nog bidraga med kabelstumpar inkl. pluggen som passar på stereon. FP |
|
|
Det var ECP jag ringde. Men det blir nog enklare om du är snäll mot folke:-) *BAWORAK* |
|
|
folke: Har du originalkabeln? Hur mycket ska du ha för den? Det ska ju vara den som har 15 stycken hål, har jag för mig att det är i alla fall. Har du en bild på den? //Schnitzer Min M5: Länk |
|
|
Det är den 17-poliga pluggen med "hävarm" och runda hylsor osv. Det finns lite bild på mitt mektips om lågnivå osv. Jag har en del övergångar från denna plugg till ISO, bara att klippa bort ISO-pluggen och skarva in kablarna mot de avklippta. Möjligt att det inte är samma färger, då gör jag en översättningslista. FP |
|
|
Jag vet inte så mycket om sånt här måste tilläggas. Jag skulle ju kunna ta ett kort på min stereo på baksidan där man ser alla piggarna som kommer ut och skicka till din e-post så du kan se om det passar. Vad tycker du? Föresten, hur mycket ska du ha för kontakten? //Schnitzer |
|
|
Om den har runda pinnar i kontakten så behöver du inte fota, det finns bara en modell. Rea denna veckan, sase duger bra. Menas att du skickar en Jiffypåse adresserad och frankerad till förslagsvis 22:- till mig. FP |
|
|
folke: Jag har skickat iväg ett e-post till dig! //Schnitzer Min M5: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.