|
|
|
|---|---|
|
Jag har just köpt en 525it-92 ej vanos.Jag har ett litet problem med att den missar lite på tomgången.Tomgången vandrar ca 100 varv +\-. Jag har kollat iforumet efter liknande problem men har ej funnit. Obs litet problem, för att det är ju aldrig ett problem med en BMW | |
TobbeBMW |
Har haft lite av ett liknande problem med min, visade sig vara en spricka i en tändhatt som gjorde att gnistan ibland hoppar förbi stiftet. vandrar litegrann samt missade ibland vid acceleration. kolla efter bruna streck på dina tändhattar. |
Måsen |
Missar en cylinder (tändmiss) eller är det bara tomgången som vandrar? Är det det sistnämnda gissar jag någon form av tjuvluft vid insuget, kolla efter sprickor eller andra otätheter däromkring. Startgas kan vara ett hjälpmedel också. /Mattias |
|
mina bmw's vandrade på tomgång, det var en sak som sitter under spjällhuset mot toppen som kärvade, knackade på den så rättade det till sig... pillade isär den sen å smorde den så ordnade det till sig =) --- blinkar för omkörning i sommar |
|
| jag har fått höra av en kille att tändspolarna kan spricka vid motortvätt.så jag tror på din teori tobbebmw att det kan vara något med tändkabeln. jag ska kolla tjuvluft om det inte är tändproblemet tack för tipsen | |
Måsen |
Jag har haft båda felen, men det var på två olika bilar. 525:an som vandrade på tomgången, var det sprickor i gummit vid insuget bla. I 528:an som missade helt på en burk, var det tändspolen. BMW har för övrigt släppt en ny tändspole (rund) istället för den fyrkantiga. Vet inte om det kanske kan ha att göra med att de haft en del problem med dom. -Det här är fel spole sa jag när jag fick se den, det är det inte sa dom. Jag hade fel :-() /Mattias |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.