|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag satte på mina hjul i lördags och jag tycker den var väldigt spårkänslig, mer spårkänslig än vad 325:an var med samma hjul. 215-45 17" Falken däck. Jag tänkte byta till 225 nästa gång men det kanske inte är att rekomendera. | |
|
Johan B: OK, får väl testa utan spacers...vilket inte ska vara ngt problem, körde ju förra säsongen utan dem... / Joakim Länk |
|
| Nu köpte jag nya kumho däck 225/45/17 runt om. VILKEN SKILLNAD! spårar ingenting. Det va det värt =) | |
| Jag hade samma bekymmer tidigare när jag hade 235/40 17" runt om på 7,5" fälgar. Har bytt till 215/45 fram och 235/40 bak av samma fabrikat (Uniroyal rainsport) och nu spårar den i princip ingenting längre. | |
|
Jackass: Gott å höra att du är nöjd! Skall själv köpa nya däck snart. Framdäcken är som nya (Fulda Extremo) 225/45/17. Någon som kör med olika fabrikat fram/bak här? Om det är nestinntill omöjligt? Backdäcken har inte mycket kvar, så där blir det 245/40/17 Kumho. "Best Man Wins" Mvh Eivind |
|
| Jag tänkte oxå köra med olika fab fram o bak. Men jag fick för många "gör det ej" "spårar mer" o så. Jag va inne på skanstullsdäck idag o killen sa att det är inget som han rekommenderar..då spårar det, med olika fabrikat! Kumho e sjyssta =) | |
|
Varför spårar det med olika fabrikat då? Det spårar kanske olikt och dermed upplevs värre? Jag tror jag ska köpa Toyo T1S, dom är ronda och spårar derför mindre efter det jag har fått inntrykk av. |
|
|
På min gamla E34 525 -92 så hade jag V format mönster fram och = format bak och den var rent farlig, däckgubben föreslog att skifta och sätta bakhjulen fram och det blev en helt annan bil, spårkänsligheten försvann helt. Han påstod att V formen kunde bidra till att bilen blev spårkänsligare. Om han har rätt vet jag inte men i mitt fall funkade det klockrent. Det gjorde mej lite rädd nu när jag skall köpa nytt till E39:an, har blivit erbjuden Kuhmo för 7k monterat o klart 235/40-18 + 265/35-18, skall jag hellre satsa på Conti Sport SP2?? |
|
|
Ojj..såg inte att jag var inne i fel forum:-( mvh Göran |
|
|
Jackass: Mina yokoham däck är väldigt bullriga. Jag såg ett test mellan tre olika däck..yoko fick sämst betyg =( någon som har erfarenhet av yokohama däck? Jag hade 17 yokohama på min saab 9-5 2.3t och dom levde om som attan. var 225 or |
|
|
Kan bekräfta det Forry påstår ang. V-format mönster! Jag körde med 245/40-18" (Michelin Pilot Sport) fram och 245/45-18" (Pirelli P Zero Rosso) bak på min E34 (ET15 på fälgarna). Hade då V-format mönster fram och "rakt" mönster bak. Bilen var farlig att köra, spårkänlig så det heter duga! "Tajtade" åt styrsnäckan och justerade "toe" från 0 till 2mm toe-in. Det blev något bättre men den var fortfarande väldigt spårkänslig. Testade sedan med att skifta däcken fram och bak, och spårkänsligheten så gott som försvann, helt otroligt! Det kan ju även bero på att michelin är mer spårkänsliga än pirelli, men inget av dom är ju lågprisdäck.....så jag vet inte. Det blev i alla fall MYCKET bättre med "rakt" mönster fram i mitt fall! (Är dock lite tajt med 245/45-18" fram, däcken ligger bara ca 2 mm ifrån fjädertallriken) |
|
|
Jackass, jag har yokohama på min T5R, 225-45-17 och de funkar ypperligt. Ang ljudnivån så köpte jag deras AVS Db. Tycker de låter mycket mindre än de michelin jag hade på tidigare. På m3-an har jag 235 i fram och 265 i bak, och det spårar. Ej så mycket som det gjorde innan byte av silentblock och hjulinställning. Fast det är klart att det spårar när spåren i våra underbara svenska vägar är som spåren i en bilbana. Petrob ------ M3 Cab |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.