|
|
|
|---|---|
warp |
Tjena alla glada! Jag tänkte köpa ett chip till en BMW 320i E46. Vill ha det monterat på plats, vill inte ge mig in och rota själv =) Så jag söker nån firma i GBG området som kan göra detta. Tänkte även byta till sportfilter och kanske även till annat avgassystem.....nån som kan höfta ut några effektökningssiffror på detta? =) Är de flesta chippen på marknaden lijvärdiga eller kan ni rekomendera något speciellt? |
|
Använd sök-funktionen och sök exvis på "chip"...och kanske "Göteborg"... Min gissning är 10-15 hk totalt på de sakerna du nämnde... / Joakim Länk |
|
warp |
gjort! Hittade inget av värde....... |
|
Jag testade...sökte så här: trimchip AND E46 fick denna länk: Länk / Joakim Länk |
|
|
Eller denna: Länk / Joakim Länk |
|
|
Det man kan tänka på är att INGEN E46 går att "chippa" i den bemärkelsen. Du kan inte plocka ur ett chip o stoppa i ett annat. De som finns är ändringar i mjukvaran, (Mappning) eller nerladdning av andra parametrar som inte är så "smala" som tillverkarens. Min gissning är att detta i absolut gynsammaste fall ger 2-3 hkr. Du häver motorgarantin du har genom ditt försäkringsbolag när du gör denna. Har bilen rullat över 10 kmil så kan det ju kvitta. Är de en 320 efter 01 med M54TU motor så har den adaptiv motormjukvara och justerar en hel massa parametrar utifrån yttre parametrar. Då gäller de verkligen att "tillverkaren" av mappningen vet vad han pysslar med. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Hej Warp Söderqvist racing är duktiga. De har uppgraderat mion 328i med mycket gott resultat www.soderqvistracing.com Anders&Eva |
|
|
warp: Har gjort exakt de grejer du funderar över på min bil. Iofs är det en 325 e36 så din bil kan svara helt annorlunda på trimmet såklart. Angående effektökningen så är det absolut ingen jätte skillnad, men visst märks det lite. Men själv tycker jag ljudet är det man tjänar mest på. Lämnade in min bil till JWR (vis qvarnis, www.itsfun.nu) för chippning, 1500:- öppet sportluftfilter med avskärmining, www.bsrab.se, 1500:- sportavgas rostfritt, www.ferrita.se, 4000:- Så 6000:- har jag lagt ut sammanlagt, om man bara är ute efter hästar så är det inte värt det. |
|
| Räkna lite fel där, 7000:- har jag visst lagt ut... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.