|
|
|
|---|---|
|
Undrar om nån har nåt bra tips på vad jag ska göra åt mina gnisslande bakbromsar som håller på att driva mig till vansinne. Det är som så att jag bytte skivor samt belägg i bak för ett tag sedan och sedan dess gnisslar bromsarna när jag kör men slutar att låta om jag trycker lite lätt på bromsen. Jag har gjort allt enligt konstens alla regler, renoverat oken, gjort rent allting noggrant, fettat in glidpinnarna, smörjt med kopparpasta på beläggens kontaktytor osv. Jag har även monterat isär och ihop allting några gånger då jag felsökt utan förbättring. Någon som har nåt tips vad det kan bero på och vad jag kan göra, har slut på idéer själv? Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk | |
|
Är det originalbelägg? Vissa "piratbelägg" saknar skrikdämparplattan på baksidan av beläggen (en metall/gummiplatta) som skall minska vibrationer och skrikande bromsar. Det finns även lösa plattor att köpa hos t ex Biltema som man får klippa till själv efter beläggets utformning. Kostar max 50kr för två plattor. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nej, det är inte originalbelägg men de hade skrikdämparplattor på baksidan. Men jag har faktiskt tagit bort dem idag och provat utan och istället bara använt kopparpasta, utan förbättring dock, suck... Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Ingen som har nåt förslag? jag håller nämligen på att bryta ihop snart... Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Prova att byta till originalbelägg. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja det kan man ju göra men jag tvivlar på att det är det som är felet. Vill helst utesluta alla andra tänkbara orsaker innan jag köper originalbelägg eftersom de ändå kostar 700:-, känns lite onödigt att köpa på chans bara. Finns det ingen bromsguru här? Hasso har inte någon bra idé? Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
slipa beläggen i överkanten.. det brukar vara de som göra att de gnisslar.. det brukar vara dem som för gnisslet.. ........ HAHA ;p ..... |
|
|
lite upprepning där hehe.. inte bra att prata med polarna samtidigt som man skriver.... ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Förklara gärna lite närmare exakt hur de ska slipas... Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Jag brukar såga ett spår med bågfilen i belägget om det gnissslar som en v...o eller ett kryss, har alltid fungerat ända sen man körde moped.....(ta i trä). ----BMW ///M3--- |
|
|
beläggen är kantiga i överkant och underkant eller hur.. där det är kantigt(på anliggningsytan då) slipar du och "rundar" lite.. du behöver inte slipa mycket.. bara så den vassa kanten försvinner.. det borde nog fungera.. Funkade på polarens biltemagrejer.. lycka till.. ........ HAHA ;p ..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.