AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
846

Avgassystem a lá M5

Mi
47
Mildton
528iA -97
Hallå
Har 530 -93 som jag tänkte göra om avgassystemet så att man får dubbla utblås på varje sida som nya M5:an. Är det någon som har testat, och som kan ge en lite tips på hur man kan gå till väga. Nackdelen är att tanken sitter på den högra sidan och att det högra röret blir ganska mycket längre, spelar detta någon roll? Eller är det någon som vet om det finns någon firma i stockholms trakten som kan detta.

Mvh Micke
Visa användare
133
ollie
120d -2007
???? varför...

ollie...
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
ollie: vissa kanske tycker det är snyggt...

//Cosmos
Mi
47
Mildton
528iA -97
Ollie: precis, plus att jag inte har sett någon annan som har det, man vill ju inte va som alla andra.Och sen retar det alltid någon.

Mvh Micke
Visa användare
133
ollie
120d -2007
Cosmos: formodligen mildton....

Mildton: det är nog inte så konstigt att du aldrig har sett d...för d e nog inte många som har slagit den tanken på att dra ut 4 blås på en e34 däremot kan ja förstå d på en e39....

om du vill reta någon kan du väl sätta dit ett nytt m5 emblem på baakluckan samt turk-tona rutorna med spegeltoning....eller d kankse du ska göra oxo..jaja vad vet ja...du gör juh som du vill såklart...

ollie...
mag
ollie
???? varför kan du förstå det på en E39 och inte på en E34???

mag
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hör med Speedy. Dom fixar det mesta med avgas.
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
Sitter inte tanken ivägen under på E34 har för mig att den sitter längst bak på hö sida -LITE trångt m andra ord... ev om du bara sätter fejk pipor på hö sida...
Just precis varför på en e39 och inte på en e34, tycker du att e39 ser så mycket sportigare ut än en e34??....

Mildton jag har också tänkt i dom banorna, men glöm att bara sätta dit fejk rör, strunta hellre i det då.. för det ser inte bra ut om det endast ryker från ena sidan när du gasar på.. men det borde gå att göra en krök av något slag har inte kollat så noga . sen måste man ju modifiera bakkjolen på något sett så att den ser lika ut på båda sidor,det är ju inte så snyggt att bara skära upp den.

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Funderade på det själv, enklast är att åka till skroten och hämta en plåt-tank till E34 (dom bytte till plast nångång typ 92. och sedan be din lokala svetsare att göra lite plats på högersidan (glöm inte att pumpen skall få plats) - sen e de bara att köra.

Muller!
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
byggde 2.5" system på min för ett tag sedan , och jag kan nog säga att tyvärr blir det nog ett helvete att få dit dubbla utblås . om inte som 540 is sa fixa en plåt tank och va lite händig . Kan råda dig till istället att sloppa sista dämparen och gå med 2.5" rör ifrån mitten dämparen . GRYMT ljud men lite jobbigt i längden .

MVH Tony B BMW 525i
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Se denna länk där har du en E34 med dubbla utblås ! Snyggt tycker jag .

Länk

MVH Tony B BMW 525i
Mi
47
Mildton
528iA -97
Tack tipsen och alla inlägg några fejk utblås blir det inte, och ni som undrar varför man vill ha dubbla "dubbla" utblås kolla på föregåendes inläggs länk.

Mvh Micke
Oj den var grym den , dom där gälarna på framskärmen är intressanta tycker jag, vilken bil kommer dom ifrån är det z serien?
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Utblåsen är väl ok bara du inte monterar en trampolin som på bilden!
Lycka till!

Mvh, Steaman
Jag gillar fälgarna också nå´n som vet vilken sort det är??
joakim_e
bara att göra en förgrening efter katten med ett Y rör finns att köpa, sen om du är lite slö dra avgasslang till andra sidan, ett bar alternativ för den som inte orkar svetsa ett helt nytt rör.
Gorde detta på min i 3tums rör allt och fyra pipor bak.
Tar tid men fint blir det

// Joakim
Mi
47
Mildton
528iA -97
Hallå Joakim

Undrar om du har någon bild av detta skulla vara kul att se hur du lyckades och för att skaffa lite insperation.

Mvh Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.