|
|
|
|---|---|
|
Jag skall montera en m-knopp med belysning så jag har ett par frågor: Var skall man ta ström ifrån, det står att man kan ta det från askkoppsbelysningen men jag har ingen sådan... kan man koppla den på elhissarna?? | |
|
Jag tror du har kablar framdragana för askopsbelysningen fast du inte har det. Kablarna ligger nog där under. 1. Ta bort växelknobben 2. Ta av själva skinn damasken. 3. Skruvbort plattan där elhissarna sitter. Sitter med 2 skruv 4. Ta bort den dära gråa skummgummi grejen som sitter runt växelpinnen. Där under borde du kunna se om du har några kabelstumpar. Du kan också behöva montera bort själva askopsramen med facket. Du ser väldigt tyrdligt i vilket falll som helst för att få bort det så kan du se om det finns framdragna kablar. Ramen sitter med 4 skruvar 2 i underkant och 2 i överkant. Tid max 5 minuter, väldigt enkelt. Sjärnmejsel behöver du. Lycka till! Mvh Kristian |
|
|
Tack för beskrivningen, men den delen är inga problem. På beskrivningen så är det ju ett fack precis som du säger men efter som jag har TV/navi så sitter AC reglagen där... Jag hittar inga andra kablar än dom till elhissarna när jag tagit bort allt du nämnde ovan. |
|
|
varför inte ta strömen av cigg urtaget då? du kan aså ha fler än en kabel där...iaf om du kopplar det så det ligger i serie..då ska det vara 12V överallt... måste juh inte vara en kabel från batteriet till varje el pryl precis.. du kan vit tändningen oxå..(där du sätter i nyckeln) eller bil sterion...vad som..bara man gör rätt så=) ///Dont Force Me i Can Explode |
|
|
Tack för tipset men jag har ingen cigg tändare... Jag undrar nu bara om jag kan ta det från elhissen?? mvh Andreas |
|
|
Gnator: Vet faktiskt inte. Köp en multimeter för 150 spänn och mät lite på kontakterna för elhissen. Kanske det finns ström där du kan ta. Mvh kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.