AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
713

motor ras?

ro
41
robban75
740 ia -95
nån här som har nån ide vad som kan ha hänt när man får ett rökmoln från motorhuven men bilen går ändå inga varningar däremot verkar det inte som om värmen funkar... tacksam för ider vad man kan kolla...

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Någon vattenslang som har gått av och sprutat ut vatten på något varmt. Går vattentempen upp något?
ro
41
robban75
740 ia -95
japp temp mätaren går upp som vanligt

Har du vatten kvar i systemet? Min gav ifrån sig ett rökmoln, när en kylarslang sprack...
ro
41
robban75
740 ia -95
jag har lite vatten kvar men börjar tro att det är nåt sånt bmw göteborg trodde åxå det när jag pratade med dom. Men som tur är ser oljan fin ut å det vattnet som är kvar ser åxå bra ut..

Visa användare
20
REZ
730i A -94
hade samma problem med rökmoln.... det visade sig att det var spräcka i både pump och vattenslang, bytte samtilga!

vattnet rinner ut på motorn eller nåt varmt o ångar för fullt :)
ro
41
robban75
740 ia -95
dyra delar eller??

ro
41
robban75
740 ia -95
nu har jag hittat felet bara en spricka i en slang, kan ju inte vara allt för dyrt heller med 2 DM gummi slang...
jag hade samma problem med att det rök från huven (under) det varventilkåpspackningen som var rutten så det dråppade ner på grenröret fixade det o lite till....så här ska det se ut efter 40 tusen mil går som en klocka ventilerna tickar lite men det är bara coolt hähä Länk

mvh matte

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.