|
|
|
|---|---|
|
Hej. På min 320IA -00 har motorstyrningslampan börjat lysa till och från. Ibland har den lyst 1-2 dagar för att sedan slockna. Första gången den tändes kontakatade jag RUDVI-huset i Karlskrona för hjälp. Fick till svar att det kan vara mängder med oika fel. Så länge bilen inte gick ojämnt och tenderade att dricka mycket bensin mm var det lugnt. Dock ville dem att jag skulle komma in när tid fanns. Lampan slocknade därefter och förblev släckt i ca 200 mil dvs 2 veckor :-). Nu har dock lampan återigen tänts för ca 3:e gången. Nu verkar den inte vilja släckas och bilen kan ibland gå något ojämnt på tomgång. Vad kan det vara? Är det dyrt? Tacksam för svar. MVH Andreas Paulsson | |
|
Skulle rekommendera att du åker till en verkstad som kan göra en avläsning av felminnet. Det kan som sagt vara mängder av olika fel och därför är det omöjligt att veta vad det kostar. Allt från ett litet glapp till någon större del som håller på att ge sig. Om du inte kan få en snabb och smidig tid hos Rudvi, kan du göra avläsningen hos en välutrustad verkstad som kan koppla upp sig mot BMW. Jag föreslår t ex Auto Mek Länk som har gott rykte och håller bra priser. De kan läsa av ditt felminne. (och troligen även hjälpa dig med eventuell reparation) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har bra erfarenhet av Automek. Dem bytte nyligen i bakfjäder på min bil. Bra service och hyfsade priser. Dock tenderar alla typer reperationsarbeten var man än gör dem att springa iväg...Tack för svar. Jag ringer Automek på direkten eller går ner till dem, ca 100 m från kontoret... Kanske tar bilen iaf :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.