|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Skall eventuellt iväg och köpa ett par fälgar idag som jag kommer få billigt då däcken är helt slut. Är lite oroligt angående om de visar sig vara skeva eller inte?Det kommer ju kosta mig ytterligare om jag nu måste lämna in dem för balansering. Tacksam för svar! | |
|
Om dom är skeva så krävs det mer än balansering men det var kanske det du menade, att rikta upp dom? Hur som helst så det enda du kan göra är ju att granska dom med ögat och det är ju inte helt säkert att det syns på dom om dom är skeva.. Länk |
|
|
Hitta en helt plan yta och lägg fälgen ner mot den. Då märks det ganska lätt om dom är skeva. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Är nog svårt att se skevhet med blotta ögat, framför allt om de är lösa och inte monterade på bil. Skulle föreslå att du helt enkelt monterar hjulen på bilen och kör en sväng. Om det är vibrationer kan man bli lite misstänksam. Alternativet är att du åker till en däckfirma med dem och ber dem sätta hjulen i balanseringsmaskinen, då kan du troligen se skevhet. Men för att vara helt säker behöver du nog mäta upp hjulen med mätklocka. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om du har möjlighet så kan du hissa upp bilen fram, montera hjulen och snurra för hand. Då ser du om fälgen är skev. /Rickard |
|
|
Ok! Tack för tipsen! Skall kolla vid 21.00 ikväll och skruva på hjulen för att testa blir det nog inte av. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.