AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.380

Lacka ögonlock själv...hjälp uppskattas!

BM
7
BMW_323m
BMW 323 Kupe
Ska köpa ögonlock till min coupe.

Vill helst lacka dem själv eftersom det kostar oerhört mkt att lacka ett par små ögonlock!!

Har ingen som helst erfarenhet när det gäller lackning, kan inget om det så jag undrar vad jag behöver och hur jag ska göra!!

Tacksam för bra svar :)
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Sprejburk och stadig hand är vad som krävs! :) Är de grundlackerade? Då är det bara att spreja dem, se till att ha bra ljus och värme! Spreja på lagom avstånd, vet inte riktigt, men ca 25-30cm kanske?

//Mvh Simon
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Fick mina lackade av proffs för 300;-
Helt överkomligt tycker jag. Men de går ju o lacka själv

///FrIIk
BM
7
BMW_323m
BMW 323 Kupe
Vad kostar orginal sprayburk till BMW? Och var kan man köpa? Antar att det kostar väldigt mkt hos BMW, eller?
Det är metallic färg.

Om dem är grundlackerade vet jag inte, brukar ögonlock vara grundlackerade?

Friik:
Var fick du dem lackade för 300kr?

Jag köpte min Sprayburk för 89 kr på Meca (Dakargul).

// L
Grundfärg kostar väl ungefär lika mycket oxå...

// L
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Sprayburkar på bmw är dyra, köp från nån butik istället, billigare och du får dubbelt så stor burk, fast köper du från bmw så följer det med en sprayburk med klarlack!

Har testat bmw spray och dessa du kan köpa på mackar osv, blev till och med bättre med dem från mackarna konstigt nog?!

De flesta ögonlockar brukar väl vara grundlackerade iaf?

//Mvh Simon
BM
7
BMW_323m
BMW 323 Kupe
Xtracrispy:

Känner du till någon nätbutik där dem säljer sprayburkar till BMW färg på nätet, billigt?

Var köpte du din sprayburk där det blev bra resultat?

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Vet tyvärr ingenstans att beställa från nätet!

Märket på sprayburken jag köpte var "Dupli Color" vet inte om det är samma som säljs på mackarna i Sverige, jag köpte på Tarvike i finland, betalade 90:- för en burk!

//Mvh Simon
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
bmw_323m
Fick dem lackade hos en firma i Bålsta. Lackcentralen

///FrIIk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Kan kosta ca 1000:- på vissa lackeringsverkstäder, då vissa maskiner inte kan blanda mindre än t.ex 1liter av en viss färg!

//Mvh Simon
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Ta färgkoden o gå till bmw. Jag köpte spray i bmw solna för 144 kr. spray o klarlack burk får man. Busenkelt att spraya själv o snyggt blir det. 2 ögonlock är ju lite o ta i och lämna dem till lackerare, onödigt dyrt!
Visa användare
48
West
325 Coupe -92
NorrortRacing
på Autoland blandar dom spray om du ger färgkode. En stor burk för runt 230 tror jag dom tar. Ove på Autoland ska du prata med, bra tips för oss på Norra sidan om Sthlm Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.