|
|
|
|---|---|
|
Hej igen alla... Har sökt runt en stund nu angående min rubrik men inte hittat nått... kanske hör den hemma under "Trimmning"... Så till frågan den här luftburken från Köhler finns det några specifikationer på hur mycke den ska ge i effekt eller om den ger någon effekt över huvudtaget. Finns ju en maskin med i bland galleriet som har Köhler trim 340hp?? Hur mycke av dessa om det nu stämmer kommer från luftburken? Ska slå han en signal men lite mer kött på benen innan är inte fel... Herr Ober, ein Autobahn bitte! | |
|
Hej. Luftburken kallas för kolfiberinsug. Testa att söka på det så får du upp en massa. =) /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Några 340 hk får du inte med enbart köhlers kolfiberluftburk. Jag hade en M3 inne hos honom och den bänkades till 342 hk, då var den försedd med kolfiberburk, mappning, andra kammar, köhlers katersättare och Hamann sportavgas. skulle gissa på att luftburken i sig ger runt 15 hk, men du får ett grymt skönt insugsljud ;) Köhler vet dock vad han gör och jag kan varmt rekommendera honom, men du ska veta att kolfiberluftburken kommer att kosta dig minst 15000 kr, därtill kommer den nödvändiga mappningen på ytterligare ca 5-7000 kr. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
hehe ja följde bumpers anvisningar o sökte runt lite på kolfiberinsug med flertal träffar... Tyvärr verkar ju som vanligt åsikterna gå isär. Mer intressant lät då CDA-boxen men dom första inläggen var kraftigt mer positiva typ runt 15hp i effektökning o super skönt ljud medans senare inlägg på samma tråd skrevs det om 1-2hp o ingen ljudskillnad alls... Är mycke för ljudet då ja tycker att effekten egentligen räcker till gott o väl men att få mindre effekt med ett öppet filter tilltalar mig inte alls, speciellt inte med tanke på att slitaget om än kanske inte mäkbart men ändå ökar på motorn... :( Alternativ?? Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Alpina B8: Var det en 3.0:a du bänkade till 342hk? Det var fan inte dåligt med dom grejerna. Om jag slänger dit kolfiberinsuget och sen Unichippar då? Då har jag allt utom andra kammar. Eller måste man ha andra kammar med när man gör de andra för effekt? Henrik ///M3 |
|
|
jag tror att man måste ha helheten, så att man inte får en begränsande faktor så att säga. Ja, det var en 3.0 motor ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
alpina b8 Har du något broms papper från den körningen? |
|
|
nope, den som köpte bilen för några år sedan fick det med sig ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Har någon bild om kolfiberboxen från köhler? Om du har var vänligt och skicka den till mig som e-mail eller ge länken! M.v.h. Mikko |
|
|
Här har du ett kort på min gamla bil: Länk /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Hej, tacksam för bild! Du var nöjd med vanochippet + chippet som ersätter LFM? Jag läste ditt dagbok och sett att det var inte helt enkelt med montering av chippar samt luftbox? M.v.h. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.