|
|
|
|---|---|
|
Det verkar sitta någon sorts nivåreglering på min -89 Touring, är det orginal eller något eftermonterat? Något tips vad man ska tänka på då man ska bort med dämparen? | |
|
nivåregleringen är till halvljusen och det är en originalgrej (om du menar det som sitter ovanför ditt vänstra knä). vilken dämpare tänker du på? |
|
| Ursäkta om jag var otydlig, jag menar nivåreglering till fjädringen bak och det är stötdämparen jag menar. | |
|
Det är ett orginaltillbehör skulle jag tro. Det fanns orginal till E30 iaf. Det är väl bara att leta efter BMW:s logga på grejerna, den hittar man ju på varenda del på en bmw. Ingenting är omöjligt |
|
| Jag har det också på min touring och det är orginal så vitt jag vet i alla fall. Det sitter ju klocker i reservhjulsbaljan! | |
|
Jag har det också!! Om jag inte är helt ute och cycklar så tror jag att det var standard om man köpte touringen med sport/M-chassie. Det enda att tänka på är väl att vara försiktig med hydralrören samt att lufta när du monterar tillbaka det sen... /Niklas |
|
|
Lite OT men är inte E30 325 Touring den ultimata sportcombin?? Liten lätt snabb, men hyfsad lastförmåga... Jag kan då inte komma på nån mer underhållande combi iaf.. /Niklas |
|
| EINiko: Det vore en Alpina B3 2,7L Touring i sådana fall!=) | |
|
stensth: du har ju den mest kompletta touringen en jävligt snabb diesel(när man ställt upp pumpen och laddtrycket),smidig och ruggigt billig att köra |
|
|
Det är möjligen ingen här som har en nivåreglering liggandes?? Är mycket intresserad isf. Ingenting är omöjligt |
|
|
Någon som har koll hur man ska bete sig då man luftar? |
|
|
Just nu så är den inte alls snabb. Hade lött kylet och var ute på en provtur när jag mötte en mjölkbil och fick vika ned halvvägs i diket då jag körde på en sten och en hål på ca 10*5cm slogs upp i tråget! Sen kan jag inte ställa upp pumpen manuellt utan måste chippa den. Men jag tror nog att jag ska sälja kombin eller utveckla, har inte bestämt mig än. Måste bli av med lite bilar då jag äger för många nu!=( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.