|
|
|
|---|---|
|
Hejsan allesammans! Jag tog körkort för ett par månader sen, och ville itne köpa bil direkt med tanke på ovanan jag hade i trafiken. 400 mil senare och en bantad ekonomi så blir det i skrivande stund dags att köpa en Bmw. Jag var, inne på e36 men gav upp det. E34 är i mitt tycke, en vassare bil. Visst är den äldre men ack så BMW det kan bli. Jag har lagt undan pengar till oplanerade utgifter, samt försäkring. jag har tänkt att lägga ner 22 000 plus minus tusen för själva bilen. Nu är min fråga/frågor En med 24V är bara att ge upp? Finns det bilar i min prisklass, i bra skick? Hlest en 520 eller 525, inget mer, inget mer! vad ligger de på ? 88-90`? Är de svårsålda, kalla på marknaden? Kan man förvänta sig AC och skinn eller är det att ge upp dne drömmen? NÅGON som har en till salu? Med vänlig hälsning | |
|
Måste säga att 520 E34 är bland de tröttaste bilarna jag kört.. Men kan ju vara rätt subjektivt, iallafall så hittar du nog en 520 -90 i bruksskick med ca 25000 mil på mätaren för de pengarna. Lägger du ca 25000 så finns det nog nån 525 90-91 24V med ca 20000 mil, vilket jag tycker är ett bättre val. |
|
|
Kan slänga in ett snabbt exempel oxå. Länk |
|
|
Satsa på 24V!!Du slipper kamremmen men kan i gengäld få problem med spökande tändspolar då första årsmodellerna va lite kinkiga på den punkten...Så lägg dig på mellan 23-27 så hittar du nog en hygglig 24V! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Spola den raka sexan ( tyvärr) det kostar dig alltför mycket i försäkring för en första bil (samt har dom flesta ( mig inkluderat en förmåga att köra sönder första bilen tämligen snabbt...) Så tipset är fräsch 518i sedan med ca 20000 mil på mätaren, tråkigt??, javisst men det blir mera klöver över då till 17" fälagar och annat mums istället för att vart enda dugg går till försäkringsbolaget Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
-BeeMWe- |
En 518 tenderar att ligga i halva värdet jämfört med en lika fin bil med 6a. Värt att tänka på. |
|
Tjenare Har kollat ltie på blocket. Jag är rädd, eller lite rädd, för 518. Anledningen till att jag bvätnade ett par huindra mil med köpet var att jag vill få vana. då vill jag också avancera lite motormässigt. rent maskinellt, vad skiljer en 12 och en 24 v från varann?är de vanos? Samt två exempel, på bilar jag söker. ska ringa de idag. Länk eller Länk den första ahr ju klima och ser rba ut på bilden. ska ringa de båda! Tips? Mvh |
|
|
Länk *LOL* verkligheten hallå.... Lämpliga 518 förslag: Länk Länk Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tjenare Den första var vit, gillar inte vitt så mycket, samt väldigt dåligt utrustad. Den andra, hur långt har den gått? Har 518 också 24v eller har den 12 v? Och den tredje kostade 33 000 kr. vilket är långt över min budget. Tack för besväret. mer, någon? Mvh Mohsen |
|
-BeeMWe- |
Du kan få en 518 för 10 papp iaf |
|
Gasar-Magnus: Neee grabben ska satsa på en 525:a! Det skiljer inte mer än några tusenlappar i försäkring per år mellan 518-525. Har man inte råd med några tusen extra i försäkring per år så är det nog ändå ingen idé att skaffa bil ens. mvh |
|
|
Tjenare Jag kan betala, upp till en 525i, 530 blir för dyr med försäkring samt driftkostnader. och 518i blir .. för "mesig". de är också väldigt snik utrustade. Men jag vet inte hur jag skall prioritera. Två likvärdiga bilar, en 525-90 eller en 520-91? Hjälp? Tack! Mvh Mohsen |
|
|
520 91a har väl 24 ventiler, en modernare motor alltså. Men det är ju skicket som avgör. Köper hellre en fin 12 v 525a än en halvskabbig 24 v med mycket utrustning. 518 går inte sååå dåligt som man kan tro. Mr C |
|
| Jag hittade en fin rostfri 525: (12V) sv.såld med få ägare, 16000mil och i toppskick för 20" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.