|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon har haft samma problem som jag och kan komma med något tips? Jag ska försöka förklara så gott jag kan. (Bmw m535 -87) Det är så att bilen lägger av helt plötsligt det spelar ingen roll om man åker eller om bilen står på tomgågng. Felet kommer när bilen blir ljummen. Det började med att bilen la av när den började få upp värmen men då var det bara att starta den igen och åka vidare. Nu har det blivit så att, lägger den av går den inte att starta på en gång är tvungen vänta typ 4 timmar eller mer. Den har inte en tendens till att tända efter att den har lagt av (den får bränsle) Aldrig några problem att starta innan problemet kommer. Svårt att beskriva men det visar sig om någon fattar.. haha | |
|
Troligen har du problem med motorstyrboxen, och då någon form av kallödning eller komponentfel. Antingen låta en elektronik-kunnig löda om boxen eller byta mot en annan! ///Magnus |
|
|
Har en box liggandes,, Men har lovat bort den.. men killen har inte hört av sig på väldigt länge. Hör av dig via mail,, så ska jag kontakta killen som ville köpa den. //Micke |
|
|
Hej! Kontrollera fördelarlocket + rotorn..Jag har haft liknande fel på min M535:a, då var det dessa delar som var dåliga.. Mvh Janne. |
|
|
Har du vidtagit några åtgärder? Om inte: Serva bilen ordentligt. Byt fördelarlock, rotor, kolla tändkablarna, byt stift, gör en spridarrengöring och byt olja och filter. Jag fick problem med att bilen inte ville starta när den var varm med min gamla M535:a. Efter byte av fördelarlock och rotor (och självklart en rejäl service - jag hade precis köpt bilen) blev den glad igen. ___ Erst wenn Sie die Bayerische Brutalität hantieren können, sind Sie ein Mann. |
|
|
Jag har haft liknande fel på min M535:a då var det ena givaren som sitter nere vid svengjulet som var trasig. |
|
|
E21-racing Har haft mina funderingar åt det hållet jag med. Får ta fram "stora lampan" och gå igenom lite lödningar i helgen. |
|
|
Jag har haft ett liknande fenomen på min 535'a. Det var ett av reläerna som sitter vid Motronic-boxen där kontakterna var brända, när man knackade på relät när motorn gick stannade den, filade till kontakterna. Klart! Vet dock ej om det är samma placering på E28.. / Krill |
|
|
Gör som Janne T sa. Kolla fördelarlocket och rotorn.... Det räcker också med att det är lite fukt där så får du detta fenomen..... E-12 Billy B-10 Länk |
|
|
Fukt i ett fördelarlock ger inte dom felsymtom som jag har. Service på bilen.... service nyligen gjord men samma sak där felsymtomen stämmer inte. Det har troligtvis något med syrboxen att göra typ lödning, komponent eller dyl eftersom signalen till tändingen försvinner när bilen är ljummen. Bilen går precis som den ska när symtomet inte yttrar sig. |
|
|
Vad tror du händer om du kör med fukt i fördelarlocket , när motorn blir varm ??!?! Och vid service , tror du verkligen de kollar i fördelarlocket vid varje service ????? Men men , vill du inte kolla det enklaste till en början så visst... byt du din styrbox o kasta ut massa pengar i onödan.... |
|
|
billy Har självklart kollat upp dessa delar och gjort service. Är mekaniker till yrket. |
|
|
Fukt..... E-12 Billy B-10 Länk |
|
| Har du kollat tändspolen??? :O) | |
|
Kan nog bara vara styrboxen eller lägesgivarna mot vevaxeln som sitter i bak-knat på motorn. Detta eftersom motorn som Henrik säger lägger av och tappar tändsignal när den blir lite varm. Så ta lös boxen och tag bort kåpan och löd om alla lödningar på kortet. Prova där, det är det mesta troliga, tyvärr lite svårt att hitta fungerande -060 box som beg.! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.