|
|
|
|---|---|
civilization |
Nuvarande 328:an är ute på annons och jag har så smått börjat planera vilken bil det blir efter den... De modeller jag funderar mellan är en till 328:a (älskar E36:an)...men denna gång med lite mer utrustning, kanske stora färddatorn, elstolar med värme, ASC...funderar dock på att skaffa en med automat denna gång. Finns det något särskilt att tänka på? Är den märkbart "slöare" än med manuell vxl? Har även funderar på M3...isåfall en 97:a med SMG. Finns denna med ASC? Har alla E36:or med ASC även ASC+T? På modeller utrustade med ASC...kan detta då finna i kombination med diffbroms. Om inte, passar det om man skulle vilja eftermontera en sådan bakaxel? Vad bör man tänka på när man överväger Coupé/Sedan/Touring förutom de uppenbara skillnaderna? Tacksam för era synpunkter. MvH Christian |
|
Hr stora färddatorn men använder bara förbrukning, utetemperatur och räckvidd i princip. Fast det kanske inte skiljer så mycket i pris på begagnatmarknaden? //Thorssa |
|
|
civilization: Ett tips är att använda sökfunktionen på forumet, finns mängder att läsa om problemen med olika E36 utförande där. ASC+T fanns som extrautrustning till 323/328 95-96 och blev standard på 323/328 -97 och slutligen standard på alla 98:or och framåt. Har jag i alla fall för mig :) Kan varmt rekomendera detta, suveränt vid start i hala uppförsbackar och vid vinterkörning. Går alltid att koppla ur om man så vill. M3 3.2 finns inte med ASC+T, åtminstone inte på 96-97 års modell, däremot hade den diffbroms som standard på sv-sålda bilar. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Alla M3 e36 har diffbroms 25% inte bara svensksålda bilar, ACS+T fanns inte att få på 98 och uppåt heller. Finns dock eftermarknads antispinn som inte är allt för svårt att montera, läste en tråd om en kille här på forumet som hade monterat det på sin M3 cab 98 med SMG, sök så hittar du säkert nåt. mvh Stefan |
|
|
du ska ju hellt klart ha en cupe sen är det upp till dig hur mycket du vill ha att åka med :P och det ska ju gärna vara m-paket på den med min bmw Länk |
|
civilization |
Tack för era svar! Läste ngt på ett amerikanskt forum om att eftermarknads antispinn Racelogic inte var riktigt nyttig för BMW's motorer... Nån som vet? |
bmwdr |
Bra val av E-36.. Köp cabbe när du ändå är igång :) varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;) |
civilization |
E39 kanske? Om man jämför dem lite verkar liksom E39:an vara modernare än en E36:a av samm årsmodell...? |
bmwdr |
Nja.. inte lika sportig.. lite mer gubbig varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;) |
civilization |
Ja men rent kontruktionsmässigt, det syns ju att den är en generations nyare |
bmwdr |
Jo kanske det.. :) varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.