AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
778

Kan någon i Tomelilla kolla en sak åt mig

Jag undrar om det finns någon på forumet boende i Tomelilla, som kan hjälpa mig att kolla upp om det är något skumt med en affär som jag ska genomföra, det gäller inredningsdetaljer till min E39:a som är utannonserade på börsen. Killen vill att jag sätter in pengar på hans konto innan han skickar delarna och detta känns inte bra, jag betalar hellre någon här för att åka och kolla och ev. genomföra affären och sedan skicka delarna till mig, eller kolla och meddela mig att delarna finns så det inte är en bluff. Här är annonsen: Länk

M.v.h
Micke

BmwCS nr 05419

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kan han inte skicka dom med Bussgods och andvända sig av PF?

---
Min E30: Länk

/Chrille
Postförskott funkar ju fint men kostar nån krona extra i frakt ( kräver dock att avs. har PG)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Går han inte med på ovanstående förslag så är personen skumm,
har själv som policy att aldrig betala i förskott, man har nämligen minimal chans att få tillbaka pengarna om man inte får de utlovade grejorna.

Ps du är inte det första och defentivt inte den sista som skulle blivit lurad.

ta det säkra före det osäkra
När jag säljer grejor och folk inte kan komma och köpa de personligen så gäller förskottsbetalning. Varför ska säljaren riskera att bli blåst? Har skickat saker förut och köparna dröjt med att betala, pga pengabrist, tidsbrist osv osv...

Har vid vissa tillfällen begärt halva summan först, sedan när de fått varan så överför de andra halvan. Då tar båda risken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.