|
|
|
|---|---|
///Sashe |
Tjena.. Hur får jag blanka och fina bromskivor? (Själva ytan där beläggen tar) Mvh Alex |
|
Hur menar du med blanka? Är dom rostiga nu eller? ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Absolut lättast är väl att göra ett par hårda inbromsningar... förutsatt att dina belägg är ok - då borde du se resultat på en gång. Sedan kan man svarva skivorna om dom är tillräckligt tjocka. Testa att göra en sökning på forumet om svarvning av bromsskivor. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
| Mina skivor brukar bli blanka efter en tvätt. Dock förutsätter det såklart att man kör en runda efter man har tvättat bilen, gärna då också några hårda inbromsningar. | |
///Sashe |
Bilen har stått över vintern och har blivit lite skabbiga.. så då lär dom väl bli blanka vid hård inbromsning nu när jag kör ut den då alltså!? Mvh |
|
Sashe : Japp! Gör ett par hårda inbromsningar, dock utan att hjulen låser sig. Skadar inte att tillägga att du inte bör ha några bilar bakom dig :-) ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
| Ge dig ut och kör lite inspirerat bara. Det försvinner snabbt om du inte ligger och kör som en kärring. ;) | |
///Sashe |
TACK FÖR ALLA SÖTA INLÄGG =)) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.