|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag äger en BMW 316i med OpenAir tak. Jag undrar ifall någon vet om man kan köra in den i en biltvätt utan att taket förstörs? Taket är ju av någon tyg typ som troligtvis är impregnerat eftersom att det är vatten beständigt. Kan impregneringen förstöras av kemikalierna som används i en biltvätt? Hoppas att någon vet svaret på mina frågor :). | |
|
Själv skulle jag aldrig ens överväga att ens komma på tanken ;-)) She drives me crazy |
|
|
Kiml: Välkommen till Autopowers forum! Det borde inte vara några problem, Men ett tips kan ju vara att välja ett program utan avfettning för att skydda impregneringen. JAG skulle dock aldrig köra in min bil i en automattvätt om det inte var nödfall, och om jag dessutom hade en cab/openair så skulle jag inte precis som Sven-Göran inte ens komma på tanken. ta istället en timme i GDS-hallen, Blir oftast bättre plus att det inte kostar mer utan oftast blir billigare. Läs här hur du ska gå tillväga: Länk Eller om du har dåligt med tid: Länk /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Tack för svaren. Jag misstänkte också att det bästa var att inte köra den i en biltvätt, utan att tvätta den för hand. Men ibland har man ju ont om tid och därför som jag undra. Bilförsäljaren sa att det inte var några problem, men man vet ju att 70 % av det dom säger stämmer inte och resterande procent tar man med en nypa salt. Jag kör vidare på handtvätten helt enkelt :). |
|
|
Vad är skillnaden på open air och cab? Sökte på inlägg men det enda jag hittade med open air handlade om sportluftfilter tror jag det var. mvh erik Länk |
|
|
Ekan: Här har du en bild på en compact open air. Tyvärr väldigt liten bild men du ser nog vad det handlar om. Länk /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
andersson_CSI Tackar så mycket för bilden. En erfarenhet rikare, har faktiskt så vitt jag kan komma ihåg aldrig sett en sådan på gatorna. Länk |
|
|
Ekan: Nä dom är inte direkt vanliga! Tror faktiskt inte att jag heller har sett någon. KimL: Var det en ren slump att det blev en Open air för dej?, eller ville du ha just en sådan du ville ha? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI Jag hade en cabbe före denna, dock inte med tyg tag därför min förfrågan angående tvätt med tygtack i maskin, för min cabbe körde jag ju aldrig in i en maskin. Gillar bilar som är lite mer öppna, lite mer frihetskänsla i det tycker jag. Så när jag fick syn på denna så kunde jag inte tveka då jag fick ett väldigt bra pris i inbyte på min cabbe, och denna var nästintill i nyskick. Hade tröttnat lite på cabben också, för där var lite missljud o så hela tiden som jag inte lyckades bli av med, och nu slapp jag ifrån dom med denna bilen. Har förrästen heller aldrig sätt någon annan 316 open air innan före min, så var en liten lyckoträffa där. Kul att ha något som är lite unikt också. |
|
|
KimL: Okej då förstår jag Jo innan tyckte jag att min compact med sin speciella färg känndes som en ganska unik bil men nu får jag nog känna mig slagen :D Har du nån bild på din? Här är bilder på min compact: Länk /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI En väldigt fräck o annorlunda färg du har på din Compact får jag säga :). Har tyvärr inte några bilder på min ännu, men det kommer. Jag har nämnligen planer på en digitalkamera nu snart. Och då kommer det att fottas o läggas upp bilder på den :). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.