|
|
|
|---|---|
Martin.N |
Var tog kraften under huven vägen? Här kommer den korta versionen av vad som hände. Det var taskigt med soppa i bilen, men jag tänkte att jag skulle tanka den efter ett ärende. Så jag åkte iväg, när jag hade uträttat mitt ärende så märkte jag att bilen hoppade lite, den gick ojämnt och var ovanligt svag. Efter att jag tankat bilen så vart allt som vanligt. Jag körde sedan slut på den bensinen också, då uppkom samma fenomen. Nu har jag fyllt på 30 liter. Mitt problem är nu att hon inte mår bättre, hon hostar på låga varv och är ovanligt svag, kommer knappt om en SL-buss!!! : / Jag har kikat på stiften, dem ser inte allt för farliga ut. finns det någon som vet vad detta kan vara för något som har hänt, och hur det kan avhjälpas? Mvh, Martin. |
|
Vad är det för bil?? Peo |
|
Martin.N |
Det är en E39, 523-96a. |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Om du har kört "torrt" kan du ha täppt igen filtret. Man skall aldrig köra bilar torra. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
Martin.N |
Nej, bilen hann aldrig gå helt torr, jag tankade väl när det var en 3-4 liter kvar. |
|
Har du kollat wiren till antispinnsystemet. den kan "korva" sig och aktivera systemet med effekten att motorn blir slö. Dock borde då även lampan för antispinn lysa blinka ocj leva ett eget liv. Annars skulle det kunna vara de kända kamaxelgivare/vevaxelgivare Hej / Wall Nu äntligen i Galleriet Länk |
|
|
Jag tror på Wallace's tips angående kam/vevaxelgivare. I mitt fall fick jag byta kamaxelgivare, åk till BMW och koppla upp i DIS. /Manray/ |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Med torrt inbegriper jag även 3-4 L kvar. Man bör alltid tank så fort som lampan tänds. Jag satsar ändå mina pengar på filtret först o främst. Men en avläsning är aldrig fel. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.