AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.035

Demontera bakruta e30 touring

El
338
ElNiko
325iT-92
Hej svejs!
Efter att ha vårputsatt lite på bilen har jag hitta diverse små rost prickar, tycker att det är lika bra att ta tag i det innan bilen rostar bort... Nu till min fråga: Hur tar man bort bakrutan, har nämligen turen att ha fått rost mellan ruta och plåt : ( Är den limmad eller sitter den med list ? Lacken är diamantsvart metallic, är det någon som har nån erfarenhet av att bättringslacka denna lack, är det svårt? Nåt man ska tänka på vad gäller klarlack o.s.v?

(Tänker inte lämna bort bilen på lack då hela lacken är väldigt risig, så då skulle det få bli en hellack, nåt som inte är ekonomiskt hållbart just nu...)

/Niklas
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Nu ska vi se, det var ett tag sen...
Under rutan sitter det en klämlist (antar att det är under den det börjat krypa rost). Sen är jag osäker på hur den satt i ovankant.
Hur som helst. Jag fick både bort och tillbaka rutan utan bekymmer!

Ang. lackering så är det ett väldigt litet område som behöver lackeras på en E30-touringlucka. Tipset är att lacka luckan istället för att bättra. Blir inte mycket dyrare.

Och slutligen. När du ändå gör i ordning bakluckan. Demontera plastsjoket kring nummerplåten. Där under rostar det gärna och när det väl kryper utanför plasten blir det jobbigt.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
El
338
ElNiko
325iT-92
Man tackar... Nu är det ju så att det finns fler stenskott m.m att fixa till så lite lacktipps vore inte fel ändå... Jag är mest intresserad av att stoppa rosten utan att det allt fördjävligt ut...

/Niklas
Mr
322
Mrquickzilver
325ik -88 Turbobygge
320iT -90 M50B25
325iT -05
Väcker en gammal tråd och undrar om nån såkar ha lite mer info hur man gör och kanske nån bild?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.