|
|
|
|---|---|
|
Har en 540 Touring 99:a och märkte en "mysko" sak idag då jag fått på sommardäcken och gasade lite mera än normalt :-) Ligger i ca: 90 och gör en kickdown, lådan växlar ner till 3:an, som den skall... fortsätter gasa ända upp till varvstoppet, inte fn väsxlar den upp, släpper gasen och ligger runt 4000prm ca: 100-110. fortfarande ingen "uppväxling" Får peta över växelväljaren till manuella läget och på så vis lägga i 4:an. Testade att med upprepade försök, samma sak varje gång. I övrigt så funkar lådan som den skall. Nu skall jag in med bilen på BMW för koll av lådan, men finns det nån här som haft, eller har en susning om vad problemet kan vara så är jag tacksam för svar. Skulle vara smutt om man kunde lösa det själv och slippa dyra servicekostnader. | |
| bmw och deras programering på deras automater! dom byttre program på min för dom det sa att det var fel och helvete vad konstig den är nu. men jag bara orkar inte ta upp den diskutionen med dom. min växlar heller inte upp på fullgas, men det är på ettan den inte gör det... sen går den in i nödläge... tyvärr kan jag inte hjälpa dej ifrån servicekonstander, det är bmw så duktiga på själva att ta ut =) | |
| Hej! Har haft exakt samma problem. Bytte batteri till ett 100ah och därefter inga problem. | |
| Hade samma problem strax innan abs/asc sensorn vä fram gick,efter bytet funkar lådan perfekt igen. | |
| Vet inte om det har med saken att göra men polarns 528 -96:a fick strul med växlingar i automaten när han satte på reservhjulet efter punktering. Det var tydligen lite mindre omkrets på reservhjulet och då går lådan in nåt slags nödprogram. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.