|
|
|
|---|---|
|
som sagt, varvstopp. hur tar man bort dä på en 535i -85 / -87? mvh//Daniel | |
|
är det inte bara styrt av en fjäderbelastad rotor? /Stefan K |
|
| vet inte hur det är på en -87:a..men på min försvann det när jag chippade den (förresten så tycker inte jag att det är nödvändigt med höjt varvstopp på en 3,5:a) | |
|
Är nog som Inkognito säger,rotorn 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
| får se va ja gör, den varvar ej som den ska, hur ja än vrir o vänner på tändningen så varvar den inte mer än 5500 varv, o förr varva den 6200, Mvh//Daniel | |
| En 87:a 535 har väl motronic? Då borde varvstoppet sitta i databoxen. | |
|
Har du fördelar som du kan vrida på i en 535:a??? Är det en 535:a E28 så sitter det bara fördelarlock o rotor, allt styrs via motorstyrboxen, och tändningen kan inte justeras annat än genom mappning/annan styrchip! Varvstoppet på en 535 E28 sitter därmed i styrboxen. Men på ex.vis en 528 E28 med fördelare så sitter varvstoppet på rotorn, en fjäderbelastad slungvikt på rotorn som jordar gnistan vid ett visst varvtal! ///Magnus |
|
|
ja kan vrida fördelaren på min 535 ja, motronicsystem har väl ingen fördelare? eller har ja fel? jag justerar tändning via fördelaren iallafall, mvh//Daniel |
|
| ja mena ställbar fördelare. Mvh//Daniel | |
| vad kan sprucket fördelarlock leda till??? | |
|
Då har du troligen bara en 3.5 liters underdel/eller stomme och insprutning/tändning från en 528:a. Då får du detta med fördelare på 3.5 liters motorn. För den har i normala fall ingen fördelare, helt rätt! Sprucket fördelarlock kan leda till bekymmer...... överslag, dålig motor gång mm. ///Magnus |
|
|
men dä ska va motronic egentligen? Mvj//Daniel |
|
Paap Reeder |
Hej! Som jag förstår så kör du ett 3,5 block med en L-jetronic-topp. Fungerar nog inte så bra om man inte "går in och ändrar" hel del i L-jetronicen. L-jetronicen är ju programerad att mata max en 2,8. MVH /// Paap R |
|
ja tycker dä ä lite skumt, dä har ju funkat förr som dä ska, den ha skotta på bra den där gamle bil, förra vintern gick den kanon. varva perfekt, han knappt titta på gasen så slog varvstoppet i (6200 rpm). så ja fundera på o ta bort stoppet o se va som händer. Mvh//Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.