AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.069

Neon rör? någon som vet?

Sida 1 av 2
fr
9
fredrik_M5
BMW M5
3,6L-90b
Någon som vet var man kan få tag i BRA neon rör??
Vill inte verka otrevlig eller nått, men om du skriver "neon" i sök funktionen så skall du finna svar! :)

/Manray/
MICRO LANSERAR NU FÖR 999:- DEM LYSER KANON ...HAR PRECIS SATT PÅ SÅDANA PÅ MIN BIMMER !

INFERNO
M.
52
M.Power
BMW 328iAM Cabriolet -96
FULL M3 OPTIK
bmw-Inferno:

Är det lagligt att ha dessa Neonrör under bilen?
Har själv hört att vissa färger är lagliga och andra inte, stämmer detta?
li
1.959
liste
535i -89
M.Power - Länk
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Inga är väl lagliga att ha under färd?

mvh Sahlin
Visa användare
35
Altras
BMW 320im50
kolla mds hemsida dom har kvalite rör för ca 2400kr tror jag men tänk på att dom är inte lagliga att ha tända under färd (som man bryr sig)

min bil
Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Dom är alltså inte lagliga i trafik över huvud taget. Oavsett om dom är tända eller inte...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

fr
9
fredrik_M5
BMW M5
3,6L-90b
Man tackar för all hjälp!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
MDS neonrör kvalitét? Har bara hört att de har skit, ser knappt att de är tända nä det blir lite ljusare!

Personligen skulle jag inte stoppa neonrör på min bil, men skulle jag göra det så skulle jag se till att skaffa Colt Cathode rör istället, lyser mycket bättre! Och håller dessutom flera gånger bättre!

//Mvh Simon
Visa användare
35
Altras
BMW 320im50
Xtracrispy var finns då deras rör ??? (Colt Cathode)

så kan man ju kolla upp dom lite :P

MVH Christer

Länk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag vet inte alls vart det finns att få tag på, det finns ett antal ställen i sverige, har läst om dessa på ett annat bilforum!
Gtek.net säljer såna till datormodifikationer, men då är längden bara max 30cm!

Länk

//Mvh Simon
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Har sånna i min databurk.. och dom lyser inte starkt, sen tål dom inte kyla någe vidare heller.. dom lyser knappt någe när dom är lite kalla.
Det bästa är vell att köra neonrör ifrån streetglow..

Mvh
Jonas

Min Bil: Länk
Det är inte OLAGLIGT att ha neon rör tända eller släckta...... Det ända man inte får lov är att ha rören Synliga!

Lycka till!

BMW WROOOM
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Daniel, som ren information är det olagligt att ha neonrör!
Det är inte ens tillåtet att ha dem monterade och släckta.

Jesperado har torrt på fötterna och har i andra trådar (du finner dem genom "sök inlägg") hänvisat till exakta regler/lagar som stödjer påståendet om att de inte är tillåtna.
Och han borde veta detta med tanke på att han jobbar på bilprovningen... ;o)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ja det kanske han gör. Men i Flygande Beskt. Så kan man alltså inte BÖTfälla för denna orsak.
JAg har själv suttit med polis och polisen "experter" Om detta och dom sade exakt likadant som jag skrev. Det ända dom gör är att få dig släcka dom på plats.

Men sen i andra sidan, ser man rören Då kanman bli bötfälld för det. Enbart för att det är en extra lampa då.
I helsingborg är det i varje fall så. Men jag vet ju inte hur ni har det. Men det skulle vara väldigt konstigt om ite samma regler gäller för alla..... Jag är 100 % säker på detta.

Men ska man besiktiga bilen måste man plocka bort dom. Varför vet jag inte.

Lite om det!

BMW WROOOM
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Troligen kan Jesperado svara på om en flygande besiktning skall kolla samma saker som en ordinarie eller om det skiljer sig åt.

Men annars kan det vara så att vissa poliser inte följer reglerna blint, utan har skapat en mer liberal tolkning av gällande bestämmelser.
Det kan man iofs diskutera om det är lämpligt eller inte...

Men det är likväl inte tillåtet!
Om det kan bli böter eller inte vet jag inte, men du kan säkerligen få ett föreläggande om kontrollbesiktning.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Det kan jag mycket väl tänka mig.... Att man åker på om besiktning.
MEn mina vänner som har det har alldrig fått böter eller fått om besiktning....

BMW WROOOM
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
daniel_deejay: Det är ganska exakt tvärtemot det du beskriver. Det är alltså otillåtet att ha neonrör på bilen (oavsett var och hur på bilens utsida de sitter, om ljuskällan är synlig eller inte och om de över huvud taget går att tända eller inte) vilket medför att man kan få böter.
Däremot är det ingenting som normalt kontrolleras vid en kontrollbesiktning...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
X-max: Jaså? Jag har då bara läst positiva saker om dessa rör?? Iofs var det på Opelsportclubs forum för några år sen! :)

//Mvh Simon
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Altras gillade din beemer men herre vår jesus från nasaret varför en sån bakvinge??

G-Nig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.