|
|
|
|---|---|
|
Bakre dämparen börjar bli rätt trött på nummer 2 så jag behöver en ny i en nära framtid. Problemet är ljudvolymen, apple (som jag har på den andra) går bort och troligen simons också pga detta. Har gjort någon förfrågan om ersättning av orginal och fick prisuppgiften 2400 i svar. Vilket jag tycker är rätt saftigt då det är drygt fyra gånger så dyrt som apple. Jag är inte inte direkt ute efter någon effekt vinst och huvudkravet är att det inte ska låta väldigt mycket. Tar tacksamt emot förslag på märken eller också gärna någon handlare som har rätt grejjer. Och likaså om uppgiften om priset jag fick är galet. Det är också helt ok med universaldelar och dimentionen som önskas är 2-2.5tum. | |
|
Tyvärr blir det nog inte mycket billigare, såvida du inte ska bygga med universaldelar. Kan du inte montera en Appledämpare med en simons universal framför, eller två Apple.. borde bli något sånär tyst? Lycka till! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
nizze1985 |
Kolla med www.rakaror.se De har rostfria universaldämpare till bra priser.. Keep up the good work! |
|
Det som sitter just nu är en universal katalysator och en rund ganska liten simons precis efter katten. Och sedan orginal längst bak. Tankte behålla katten och första dämparen, efter det blir det rätt trångt att få plats med två dämpare till tyvärr. Måste nästan få in dem efter bakaxeln då. Ska kolla vad raka rör har. Tackar för svaren. Kör alla ni andra med 318i/is med orginal eller simons eller? Jag beaktar alla förslag med stor glädje. |
|
|
Leta reda på en begagnad originaldämpare. Dom är tysta, min var det iaf, men ganksa tunga. 10.2 kg väger den enligt ETK, jag hade gissat på det dubbla faktiskt. En sån kan inte vara så fasligt dyr tycker jag. Det var inga fel på min originaldämpare vad jag kunde se/höra, 14500 mil hade den på nacken. Tyvärr åkte den i sopen när bytet utfördes.. :-( /Anton |
|
|
Det är ju också ett alternativ:) Det stämmer att de är duktigt tunga. Tjänade många kilon på att byta till mindre kat, skippa främre dämparen och köra med en apple dämpare:) Men den andra bilen är det inte så noga på med vikten. Jag skulle ju kunna ta och kolla efter en! Kikade på raka rör. Deras tri-flow, reflektionsdämpare verkar rätt lovande. Någon som provat? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.