AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
945

jag får inte släckt (wascherwasser) på min E30

nico
hej!
washerwasser knappen på check panelen började lysa på min E30 320 -89 för några dagar sen , jag fyllde på med spolarvätska men jag fick inte släckt lampan, jag har kollat säkringarna men hittar inga brända säkringar.
om har du haft det problemet nångång tidigar och löst problemet, va snäll och skriv lite vad jag kan göra för att få släckt lampa .

MVH
Nico
Prova att ta bort givaren i behållaren å gör ren den i varmt vatten.

Varför åka sakta när man kan åka fort!
nico
tack!
det ska jag prova imon.
PÅ E34 brukar givaren rosta sönder, kostar typ 170:- och är enkel att byta. Glöm inte att kolla dina eventuella extra behållare.

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
För oss Bmwtokar!
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Du kan bygla kontakten till givarn om du vill, då kommer lampan slockna =) Fast då får du hålla koll på nivån själv.

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
min gjorde likadant, givaren hade ärgat på kontaktytorna..gjorde rent och sen dess har det funkat klockrent

MVH
Johan K
yttryck
min kontrollampa för wasschwasser lyser oxå. vart sitter givaren
för spolarvätskenivån i e30 320 ?
har en touring. baktorkaren är urkopplad kan det ha betydelse att kontrollampan lyser.. Nisse Järnet förklara närmare vad du menar med att bygla en kontalt
/igge
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Min gjorde likadant. Det var bara nivåkännaren på burken som vridigt sig. Gå ut och kolla så den sitter rätt...
nico
tack för alla svar
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
Givaren sitter på spolbehållaren, i framkant har jag för mig. (Kan kolla på min exakt sen)

Dra loss kontakten till givaren, och ta sedan en ståltråd eller likn. (ca 1-2cm lång) forma tråden som ett U och stick sedan in U:et i kontakten! (I kontakten du drog loss alltså, inte på själva givaren) Klart!

---
yttryck
tack Nisse !

jag tror att det är givarkontakten till bakrutespolaren som spökar då den inte är inkopplad.. ska testa med din variant.. det finns ingen risk med kortslutning ?

/igge
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
Nej inte om du gör rätt =)

---
nico
jag tog ut givaren på spolhållarns framkant, mellan strålkastare och s-hållan.
jag gjorde rent den lilla plåten i plsten på givaren , med lite sandpapper och stålborste.
sen montera jag tillbaka givaren i behållare,men givaren ska sitta på ett sätt bara .
sätt givaren men kontakten uppåt.
Nu fungerar checktavlan som vanligt.
tack för all svar
Ch
120
Chricke_83
320d Efficient Dynamics -10
min oljechecklampa lyser också hela tiden...
vet nån vart givaren sitter till den?
yttryck
Nisse Järnet:
nu har jag byglat kontakten, och lampan i check kontrolldisplayen har slutat lysa, skönt att slippa check-blinket vid mätarna.
tack för tipset
Igge
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.