|
|
|
|---|---|
Bitez |
Wow, vilken story, jag har läst om Honk som hade köpt en 330 och det hela slutade med katastrof.... Men samtidigt fick jag en funderare, visserligen har jag köpt min bil från handlaren, men, det gick fort, provkörde i 10min, tyckte den va sk*t snygg, slog till, på 20min var affären klar... Samtidigt tänkte jag att jag har ju nybilsgaranti, bla bla bla kvar, men hur ska man egentligen veta att inget är lurt??? mätare, o div. Borde jag ha M-testat den, eller är jag bara nojjig???? |
|
jag M-testade min 328 före köpet och är mycket nöjd med bilen, inga fel än, haft den i ett år. Jag ska iaf alltid M-testa... men det beror väl på hur mycket man kan om bilar själv. MVH // Harris Länk |
|
Bitez |
ja, jag kan ju knappast påstå att jag kan mycket, men va vet jag, man blir liksom orolig... Har du läst tråden som honken har skrivit, damn!!!!! |
|
Köper du från BMW så är det ingen fara då du har tre månaders MRF garanti, köper du från en vanlig handlare så kan det behövas då dom oftast har noll koll på bilar som inte är deras märke. Köper du en M-bil skulle jag verkligen rekommendera M-test. Sen räcker det inte att provköra i 10 min, 1 timma provkör jag alltid före köp. |
|
|
Bitez: Var läste du om Honk? Var det här på forumet? |
|
|
Clubsport: Länk / Joakim Länk |
|
|
Att m-testa garanterar inte att milställningen stämmer det vet jag av erfarenhet. Den bil jag testade (540 -98) hade gått en bit över 20000 mil och mätaren visade 9000 mil. Detta upptäktes inte genom ett m-test. Ett m-test är nog bra som komplement men kolla upp milen noga själv. |
|
Bitez |
clubsport: Ja, jag läste om honk som köpt en 328 för ett mycket bra pris, men sen visade det sig att säljaren var e riktig sk*thög. Jag vet inte hur allting har gått senare, men han skulle ju forska med mobile.de o grejjer. ------- Ja, bilen är från en BMW handlare, en seriös sådan (tror det i.af.. har ngr bekanta som har köpt där, o e jätte nöjda) men efter den där storyn så undrar man ju, sen är ju min bil relativt ny. uttagen oktober 02. Så jag har ju nybils garanti kvar, och bilen har tagits ut från säljaren jag köpte ifrån. F*n man blir ju paranoid, ucshshsh, det nog inget problem, även om jag har provkört i 10 min :(((( |
Bitez |
ps. honk hade köpt en 330 -02- inte en 328 d.s |
| Som konsument har dina rättigheter gentemot säljare förbättrats avsevärt den seanste tiden. Läs gäran på konsumentverket.se på bilköp så ser du exakt vilka möjligheter du har. Inte illa alls... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.