|
|
|
|---|---|
|
igår kväll hamnade ja i ett av alla södertäljes förbannade potthål... kom o ca 60-70km/h och innan jag såg gropen så hade jag kört i den... hålet var ca 10cm djupt så ni kan ju gissa vad som hände... jo min vänstra bakre stötdämpare gick rakt igenom tallriken och vidare upp igenom inredningen. #¤/%&("¤%/%#&("%¤(¤(¤"%¤)#&%/)&(%¤ så nu vill man ju inte använda bilen när man bara kör på fjädern... fan.... får nya stötdämparen imorrn på förmiddan.... gjorde en anmälan till vägverket på deras hemsida nyss men ska ringa till dom imorgon oxå... vart går våra skattepengar nånstans?? ska de vara så svårt o fylla i hål i backen.... iaf dom största som gör skada..... | |
|
dom är tamefan helt blicklösa! lider med dig! |
|
|
Farsan fick en dubbelpunka för längesedan. Anmälde det på vv.se och fick ett brev någon vecka sedan att det är under utredning. Väntar fortfarande på svar :/ MVH Johan Länk Alla i v-norrland, regga er! |
|
|
Tyvärr är det så att Sveriges vägnät är i förfall, snart är vägarna sämre än i Ryssland. Vart skattepengarna tar vägen kan man ju undra, inte till vägarna i alla fall. Själv funderar jag nästan på att sälja m3:an och köpa en Jeep Grand Cherokee istället eftersom det nästan inte går att köra m3 på dessa usla vägar. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Samma sak i min stad, hål tamef*n överallt. Å en sak ska gudarna veta, skulle jag råka ut för samma sak så kan ja looova att jag skulle vägra betala det själv... Man blir rent ut sagt jävligt förbannad, vart alla skattepengar tar vägen undrar jag med... ~ Over and out ~ |
|
|
Det vet ni väl vart skattepengarna går?? till nya väghinder och fartkameror så klart =) ett och annat hål i vägen är ju ett bra kompliment till guppen... Blir kul och se vad vägverket har tänkt gör åt vägarna här uppe till sommaren då flera har tagit ordentligt med stryk i vinter... "Att köra framhjulsdrivet är som att bli bogserad" |
|
| hade i funderingarna om ja skulle sänka bilen men nu tänker jag inte göra de.... hade bara en satans tur att ja inte hunnit sätta på 17" me nya däck... då hade ja blivit knäckt....tur i oturen! | |
| Läste nått intressant häromdagen, Svenska staten får in en bra summa pengar varje år av bilskatten, kommer inte ihåg exakt hur mycket pengar det var men det var bra mycket mer än jag trodde, men till saken att cirka 20 % av den summan går tillbaka till vägarna, resten av dom 80 % som helt klart borde gå till vägar försvinner nån annanstans! Så om du betalar 1400 spänn i bilskatt varje år så är det 280 kr som går till infrastrukturen, Bra? Nej! | |
|
Blir inte förvånad direkt, men staten måste ju få in bra mycket mera pengar på bensinskatten än på fordonsskatten och vart alla dessa miljarder tar vägen kan man ju också undra... Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
ja man undrar hur dom lyckas göra av med alla pengar!! klaga hos rätt ställe bara: i städer o tätorter är det kommunens gator o vägar. Vv bryr sig nada om kommunens vägar... men det kan ju vara Vv:s väg i städer också (riksväg, europaväg o genomfarter) |
|
|
nu har iaf vägverket ringt upp mej och de va då klart inte deras väg utan komunens så min anmälan ligger hos dom. men ingen har ingt från dom så ska försöka få tag i nån som man kan prata me. 2 dar efter anmälan så va iaf alla hål ilagda... även dom minsta! va ju iof bra men ja vill fortfarande ha min 862:- |
|
| ingen som har höjningssatser till salu? typ en sådär 30-40cm hade varit lagom, bmw 325 grand cherokee.. man får fan ha det nuförtiden, skitvägar :/ | |
|
Har lite samma problem... Splittrade mitt oljetråg i lördas på 535'an, mitt inne i centrum! Det är bara och hoppas att vägverket pröjsar 10.000 spänn som det kostar att byta. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
D-diddy |
men om man dundrar in i farthinder/skador på vägarna som inte är utmärkta måste inte VV/komunen betala skadorna då?? David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Ja de borde ju betala skadan de ställt till med. Man kan ju anmäla dem till kronofogden =DD. Har någon en skuld måste de ju betala. Så skulle det vara tycker jag. Själv åkte jag med nervevad ruta och öppen taklucka i sommras och blev rasande när jag märker hur man har lagt ut rullgrus på vägen för att som de säger "LAGA VÄGEN". Innan jag hunnit stänga fönster och taklucka i den 45gradiga värmen (i solen) så möter jag en bil som även den blev överaskad, och gruset sprutar likt en dag i bläster-hörnan. Lyckades som tur var skydda mig med armen. Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
ringde komunen idag efter ca en veckas väntan på att dom ska ringa... som vanligt så blir man kopplad hit o dit o de tar en j*vla tid. till slut fick jag tag i nån som har hand om vägarna o förklarade som de va. då ska ja tydligen prata med en annan som hade gått för dagen SÅKLART! så ja ska ringa denna imorron... får ja ingen ersättning så tänker ja gå till tidningen... o ja vill inte bara ha en liten rad i mitten på sidan.... kostar de nått om man vill ha bild o text o grejer? nån som vet... gäller inte de bara om man sätter in en annons? |
|
|
Ska bara säga att i min kommun så skiter dom fullständigt i vägarna. Och just nu drar dom fjärrvärme till alla lägenheter, ser förj*vligt ut. Ibland så får man t.o.m. köra vänster-trafik för att undvika det värsta. Fattar inte hur dom tänker eller om dom tänker. ¨*_325i_*¨ |
|
|
jajamen, 30Tons timmer truckar som rullar på våra 10tons vägar MITT I VINTERN och VÅREN! snacka om att förstöra vägen, sån där olje grusväg... ser ut nuförtiden en sönderkörd grusväg =( Hade bilen på en grop nyligen och märkte att avgas systemet skrapat i duktigt! Hmm, en andra tanke gällande Neon under kärran? behövs ingen tanke angående det längre! =( Att man inte kan få valuta för sina stålar man pröjsar till staten! =( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.