|
|
|
|---|---|
| Jag har sökt runt lite men har inte hittat riktigt. Jag har tänkt att ha oljereturen i tråget men om ja borrar längst upp i tråget så kommer oljan ändå vara över nippeln på min 318i 88. Hur mycket olja kommer att vara i cirkulation när motorn är igång? kommer de funka än då tror ni? eller måste jag göra de i blocket istället? /kring | |
|
Jag gjorde som du skriver att du tänker göra i min 02:a och i den funkade det inte att göra så för när jag sedan fyllde på rätt mängd olja i motorn så rann det ut ur hålet innan jag satte dit slangen, så det blir till att göra hål i blocket för min del. |
|
|
på vw och audis 1,8t sitter oljereturen i botten på tråget. ----- Länk |
|
|
robert.e Jag har gjort exakt som du med oljeavrinningen! Fast jag har använt en rörböj i rostfritt istället! Hoppas det kommer funka bra=) |
|
|
det fungerar perfekt.det är precis ovanför oljenivån,men det är ju inte ett måste att det behöver vara det. ----- Länk |
|
|
själv så har jag fått en ganska taskig oljeretur. när bilen är avstängd så rinner oljan tillbaka till in i turbon. (sitter monterad långt ner). Så dem första 20 sek. när jag startar bilen så blåryker den lite... Kan iofs vara kass turbo, köpte den beg. men när motorn är igång och man har åkt en bit så blir det inget blårök. --------------------------------- [ Länk ] |
|
| min retur har jag dragit runt hela fronten och satt ett t-koppling på oljestickansrör. det har funkar än så länge. turbon är sålig så det gör inget om det inte är optimalt.. men funkat ett tag i all fall.. | |
|
En fråga, du som har oljereturen till oljestickan med t-kors. funkar den lösningen bra? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.