|
|
|
|---|---|
|
Jag roar mig med att gör insp 2, har då kommit till att byta kylarvätska på pråmen, någon som gjort det på 750 ´n ..? 1. hur gör man för att tappa ur allting ur kylare och motor? 2. Någon som har erfarenhet av rengöring/sköljning innan man fyller i ny kylarvätska igen? woaw! vilken skillnad det blev när alla filter blev bytta,. Zaharald | |
|
Ingen som vet hur man gör ,,,please! Zaharald |
|
|
öppna pluggen nere på kylaren + kylarlocket. Låt allt rinna ut. Ta en vattenslang och låt vattnet skölja igenom några minuter. Gjorde jag iaf på min. då rann det ut rätt mycket skit. |
|
|
Akta så att du inte gör sönder avtappningspluggen i kylaren, den är i plast. Min gick av direkt, nu gjörde det inget eftersom jag ändå skull byta kylaren. Man får inte ur all kylvätska genom att lossa pluggen, man måste öppna på något mer ställe - jag vet dock inte var. Du kan också göra så att du upprepade gånger fyller på med ljummet vatten, startar och tömmer. Då får du ut den mesta skiten ur systemet. När du ska fylla "på riktigt", börja med att fylla på enbart glykol till den mängd du räknat ut att du ska ha i. Sedan fyller du på vatten tills det blir fullt. I mitt fall var det inte mycket vatten som gick på efter jag fyllt glykol, det tyder på att det var mycket vatten kvar i systemet. Vilka filter bytte du, som gjorde skillnad? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| erik w: om man bara öppnar nedre plastpluggen och sedan spolar med slang så flödar allt vatten och sköljer bort det gamla | |
|
Erik w. jag bytte luftfilter, bränslefilter, oljefilter..... -Ahhhhh! sa bilen och andas fullt ut igen. Zaharald |
|
|
tack för tipsen förresten! Zaharald |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.