|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 316g Compact -98, min servo funkade dåligt så jag har bytt styrväxel och servopump men fortfarande är bilen väldigt trög i ratten när jag kör sakta och parkerar mm, om någon har ett tips på va det kan vara för fel vore jag väldigt tacksam /Anders | |
|
Vad jämför du med? En annan E36 ellre någon annan bil? Jag tycker att styrningen är lite trögare än på många andra bilmodeller, speciellt nyare. Jag tycker iofs om det! //Thorssa |
|
|
mm jag håller med Thorssa. E36 är trögare än de felsta andra bilar med servo, men det är gött med lite känsla i styrningen ;) MVH // Harris Länk |
|
|
Men jag är van vid att köra en 318 E46 oxå och den är betydligt lättare i ratten. Varför jag frågar dessa frågor är mest för att jag vill kolla om bilverkstaden har blåst mig på pengar för bytet av styrväxel och servopump. varför jag bytte den först var för att dom sa på bmw att det var oljeläckage i styrväxeln och att jag tycker den har varit lite för trög i ratten. |
|
|
Har aldrig kört en E46 så jag vet inte om det skiljer något mellan dem. Är den bara lite trögare än andra bilar ekker måste du verkligen jobba, som om den inte hade servo? //Thorssa |
|
|
Jag besiktiga bilen idag och fick en 2a!!!!! på trög styrning ....så bilen åkte raka vägen tillbaka till verkstaden.... och inte nog med 2an .....en gubbe körde på mig utanför bilbesiktningen när jag satt och vänta på min tur!! Ingen bra dag för mej idag !!! *suck* /Anders |
|
|
Den är väldigt trög, men man hör att servon jobbar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.