AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
889

Billg och bra bormsskiva...

ic
237
icho
320i, -04
Visst får man vä nu höra att man får vad man betalar för, men jag tänkte ändå höra om det finns nån här som vet vart jag köpper billiga boromsskivor och belägg.
Kvaliten måste ju inte va så super eftersom bilen går relativt lugnt. Men ändå så pass att dom inte skevar sig efter första säsongen. Visseligen ska jag sälja den till jul, men ändå, vill ju inte att nästa ägare ska måste kosta på den en massa det första han/hon gör...
BMW Original delar bör uppfylla samtliga av dina krav.
God kvalitet samt ett bra pris.

Har inte priserna i huvudet just nu tyvärr. Men prova att säka på forumet och se om du kan hitta några priser.
Jag vet att när jag köpte mina skivor och belägg, några månader sen, så var det snäppet billigare än Mekonomens alternativ.

/Anton
Biltema har ganska bra grejer tycker jag. Har inte köpt skivor eller belägg där men de kan väll inte vara så dåliga.
D-diddy
Delarna på Biltema är riktigt usla, dom slits nästan 3 ggr så fort som orginalbeläggen. Jag skötte service åt ett taxibolag ett tag och dom bannlyste alla delar fr. biltema pga. att om delarna inte gick sönder direkt så slets dom ut onormalt fort och bilarna vart stående på service vilket gav ytterligare merkostnader. den totala servicekostnaden vart avsevärt högre än med orginaldelar eftersom detaljerna byttes oftare.
David.

"The unattainable is invariably attractive"
ic
237
icho
320i, -04
Kollade åp MotorNord, och dom verkar ha rätt ok priser.. Någon som vet nånting om kvaliteten på dåessa grejer?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
jag kör med biltema bromsbelägg och jag har inte upplevt något negativt förutom att dom kan skrika lite ibland,

Det positiva är att dom lämnar nästan inget bromsdamm alls plus att dom inte mattas ut och börjar bita dåligt vid hårdkörning som mina orginal belägg gjorde...

Trodde aldrig jag skulle säga detta men Biltema har faktiskt lyckats med nåt...

---
Min E30: Länk

/Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.