AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.508

Målsryd Bilhus - pålitligt?

Hej,
Funderar på en Z3 M coupe som står på Målsryd Bilhus, utanför Borås, som verkar vara en seriös handlare.
Jag undrar om någon har varit i kontkat med Målsryd Bilhus tidigare.
Vänlig hälsning,
Manfred
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Har du en länk till bilen?

/Andreas
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
wolv, here it is:
Länk

roadZter
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Tack DZ!
Enligt Vägverket ägs bilen av en privatperson och har varit i Sverige i nästan ett år.
Har aldrig hört talas om handlaren förut, men bilen ser fin ut.

/Andreas
Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
Ojojojojoj!! HELRÄTT Färgkombination :-) Finns inte så många som har det på det viset.....jag partisk!??! va??
Tackar för svar!
Jag tänker på Andreas svar - jag antar att det innebär att en ägare och nästan ett år i Sverige innebär viss trygghet, dvs den har varit i systemet ett tag och om något tjall fanns vid import så borde det ha upptäckts vid det här laget.

Hur är det med momssmittning osv. Hur kollar man upp det?

Vet någon hur ofta VANOS systemet brakar ihop på dom här bilarna - dom har bytt på den här bilen. Vad säger det... Hmm...

Hälsningar!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Manfred, när det gäller vanos har du en bra tråd att läsa här: Länk

roadZter
Helt rätt Manfred.Jag vet en som fick betala momsfiffelfirmans moms c:a 2 år efter köpet.Firman fanns inte länre.Det kostade honom 37.500:- i moms på 150.000:-.Skatteverket har satt i system att spåra alla inportbilar som är inporterade utan moms,oavsett hur lång tid det tar.Begär hos hadlaren om bilen är en inportbil att han visar upp att momsen är betald.Denna skylldighet har han!Den som står som ägare på bilen vid upptäck riskerar att få betala,även om bilen bytt ägare.Skattemyndigheten anser att bilen sålds 25% billigare.KOLLA!!!.Är bilen svensk såld slipper ni denna osäkerhet.Om någon vet bättre svara.Här uppe sitter en bilfirmaägare i fångelse för sådana brott.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag har ingen erfarenhet av Målsrydsföretaget, men jag bor bara någon mil därifrån. Skicka ett mail till claes.haglund@home.se så kan jag kika på bilen om du verkligen är intresserad och vill ha lite koll på bilen innan du åker hela vägen hit och kikar på den själv.
Hej och tack för tips.
Erik, jag har hört med särskilda skatteenheten 2 gånger och bägge gångerna så säger dom att en privatperson ej kan drabbas i tredje hand. Dom menar alltså att jag inte har något att oroa mig för.

Tack Haglund för ditt generösa erbjudande. När jag kollade upp bilen så visade det sig att när den levererades till BMW Munchen så var den Estorilblå. Jag har lagt ner det projektet. Säljaren vet ej varför den lackerades om i Tyskland. Stöld eller krock tänker jag. Känns osäkert.

Mvh,
Manfred
eF
900
eFx
520d Touring -09
Blå vid lev. och nu svart? Heh..

/eFx
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Manfred:
Ingen orsak! Förstår att du gav upp bilen när historiken är som den är.
Tror jag åker ut och kikar på den hur som helst och försöker skaffa mig en uppfattning om företaget i övrigt. Har lite jag vill få reda på om Z3 Coupé själv också. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.